جنرال دوستم: تشویش نداشته باشید در محاصره نیستم

© Photo / Youtube // AfghanPaperعبدالرشید دوستم
عبدالرشید دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان، بدنبال حضور سنگین نیروهای امنیتی و تانک‌های زرهی در اطراف منزل و دفتر کارش در کابل، لحاظات قبل در نشستی اعلام کرد که او تحت محاصره قرار ندارد.

این نشست که به صورت زنده از طریق تلویزیون آیینه مربوط به معاون اول ریاست‌جمهوری نشر می‌شد، آقای دوستم به هواداران خود اطمینان داد که در باره وی نگرانی نداشته باشند. جنرال دوستم گفت که حضور سنگین نیروهای امنیتی در اطراف منزلش برای بازداشت وی نبوده بلکه به منظور جلوگیری از احتمال یک حمله انتحاری و تظاهرات اعتراض‌آمیز هواداران ملا تره‌خیل صورت گرفته است.

جنرال عبدالرشید دوستم گزارش‌ها در باره محاصره شدن خانه‌اش را شایعه خواند و به هوادارانش گفت: «از من نگران نباشید، این گپ‌ها (محاصره یا بازداشت) نمی‌شود.»

معاون اول ریاست‌جمهوری تاکید کرد که تمام شب تانک‌های زرهی پیش دروازه منزلش حضور داشته باشند و او نگران آن نیست.

جنرال دوستم در این نشست هم‌چنین گفت که با اشرف‌غنی اختلاف ندارد و اظهارات قبلی‌اش هم در باره چگونگی مشارکت اقوام به خاطر بهبود وضعیت در افغانستان بوده است. آقای دوستم گزارش‌ها در باره تحت محاصره قرار گرفتن منزلش را کار دشمن توصیف کرده گفت که این شایعات به منظور ایجاد ناهماهنگی‌های بیشتر میان رهبران حکومتی صورت می‌گیرد.

معاون اول ریاست‌جمهوری در عین حال از نیروهای امنیتی افغانستان خواست تا برای مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش آمادگی کامل بگیرند. او تاکید کرد که نیروهای امنیتی باید هماهنگی لازم در مبارزه با گروه‌های تروریستی را داشته باشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала