لغو سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان

© REUTERS / Francois LenoirU.S. Defense Secretary Jim Mattis addresses a news conference during a NATO defence ministers meeting at the Alliance headquarters in Brussels, Belgium, February 16, 2017.
U.S. Defense Secretary Jim Mattis addresses a news conference during a NATO defence ministers meeting at the Alliance headquarters in Brussels, Belgium, February 16, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا که قصد داشت به افغانستان برود، به دلیل شرایط بدی جوی این سفر را کنسل کرد.
Министр обороны США Джеймс Мэттис - اسپوتنیک افغانستان
جنرال ماتیس: با روسیه باید از «موضع قدرت» مذاکره کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا پس از لغو این سفر از طریق ویدئو کنفرانس به گفت‌وگو با جنرال جان نیکلسون،‌ فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان پرداخت و گفت که قصد دارد تا به جمع بندی نظرات او بپردازد و سپس این پیشنهادها را به کاخ سفید ارائه کند.

در آغاز ماه روان میلادی، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان به کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفت که به چند هزار نیروی جدید برای آموزش و مشاوره نیروهای افغانستان نیاز دارد.

همچنین در آن زمان نیکلسون به تعداد دقیق نیروهایی که لازم است، اشاره نکرده بود اما خواستار انعطاف پذیری برای این کار از سوی دولت واشنگتن شده بود.

ماتیس در جریان یک نشست خبری گفت:‌ رئیس جمهوری امریکا در قبال این مساله سکوت اختیار کرده است چون منتظر ارزیابی من و جامعه اطلاعاتی است. این ارزیابی طولی نمی‌کشد.

Флаг США на демонстрации военной техники и вооружения НАТО в Латвии - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیل زاد: امریکا باید بر افزایش قابلیت های ناتو جهت مقابله با چالش های فعلی تمرکز کند

وی همچنین گفت، که در جریان اجلاس امنیتی مونیخ با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرده و با نیکلسون نیز تماس تییلفونی داشته است.

ماتیس با اشاره به این مساله که افغانستان بخش‌هایی از قلمروی خود را به طالبان باخته، در عین حال گفت که این شبه نظامیان خسارات زیادی را متحمل شده و دیگر نمی‌توانند به اهداف تاکتیکی خود دست پیدا کنند.

وزیر دفاع امریکا همچنین اذعان داشت که نیروهای افغان نیز تلفات سنگینی متحمل شده‌اند اما طالبان در حال حاضر در موقعیت بدتری قرار دارند.

جیمز ماتیس اظهار داشت، ارتش امریکا از تنش‌های متوالی طی ماه نخست ریاست‌جمهوری ترامپ متاثر نشد.

این اظهارت ماتیس در واکنش به اظهارنظر یک جنرال امریکایی مبنی بر این بود که "دولت امریکا در باتلاقی بی پیشینه به سر می‌برد."

وی گفت: احیانا اختلافاتی وجود دارد و بعضا باید روحیه وزرشکاری داشته باشیم. این بهترین شکل برای دولتی است که تشکیل داده‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.

جیمز ماتیس - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ جیمز ماتیس را رسماً برای پست رئیس پنتاگون نامزد نمود

هفته‌های اول ریاست‌جمهوری ترامپ به دلیل احتمال روابط بین کرملین و کاخ سفید و فرمان مهاجرتی‌اش شاهد تنش‌هایی بود.

وزیر دفاع امریکا در عین حال گفت: در سطح نظامی هیچ اوضاع تشنج‌آمیزی را شاهد نبوده‌ایم. وظیفه ارتش حفظ کشور است تا دولت راهی را که باید بپیماید، پیدا کند. ارتش با خللی روبه‌رو نیست.

ماتیس برعکس دونالد ترامپ که عادت کرده به رسانه‌ها حمله کرده و اعتبار آنها را زیر سوال ببرد، اظهار داشت: من مشکلی با رسانه‌ها ندارم.

وی ادامه داد: برخی مواقع بحث‌هایی با رسانه‌ها داشته‌ام اما درباره خودم باید بگویم من با رسانه‌ها همکاری می‌کنم و مشکلی با آنها ندارم.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала