عبدالله: نیروهای امنیتی حق دفاع از افغانستان را دارند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: با بالا گرفتن تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی اعلام کرده که در جلسات روزهای اخیر به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داده شده تا هیچ اقدامی برای افزایش تشنج‌ میان دو کشور انجام ندهند اما حق این را دارند تا در دفاع از خاک افغانستان اقدام نمایند.

آقای عبدالله که امروز در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، با اشاره به تنش‌های موجود میان افغانستان و پاکستان، اسلام‌آباد را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی کرده گفت که پاکستان گروه‌هایی را که تجهیز و تمویل کرده است، امروز نتایج کارش را هم در نتیجه فعالیت این گروه‌های تروریستی می‌بیند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید کرد که برخی از کشورها از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزار استفاده می‌کنند، اما دولت افغانستان در هیچ زمانی استفاده از گروه‌های تروریستی را برای رسیدن به اهداف سیاسی خود مشروع ندانسته و میان گروه‌های تروریستی نیز به عنوان خوب و بد تفاوت قایل نیست و یکسان علیه تمام شان مبارزه کرده است.

عبدالله عبدالله به مبارزه جدی علیه تمام گروه‌های تروریستی در منطقه تاکید کرد و گفت که متهم کردن افغانستان به حمایت از گروه‌های تروریستی جفا است. او تاکید کرد که شهروندان افغانستان در مبارزه با این گروه‌ها قربانی‌های زیادی داده و نمی‌توانند از تروریستان به عنوان ابزار استفاده کنند. آقای عبدالله گفت: « راه حل اساسی قضیه، همکاری صادقانه است و استفاده از تهدید و شیوه‌های تهدید آمیزکارساز نیست و به جایی نمی‌رسد و مسیر انسانی و اسلامی را منحرف می‌سازد.»

این مقام ارشد حکومت وحدت ملی هم‌چنین نسبت به نشست اخیر مونیخ اظهار ابراز امیدواری کرده گفت که در این نشست بیشتر بحث‌ها روی مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه گروه داعش بوده است. او گفت هرگاه کشورها در مبارزه با گروه‌های تروریستی همکاری صادقانه داشته باشند، تهدیدها از بین خواهند رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала