واکنش افغانستان به حمله تروریستی داعش در پاکستان

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان در قبال حمله تروریستی روز گذشته در ایالت سند پاکستان، این حمله را شدیدا محکوم کرده می‌گوید که فایق آمدن بر گروه‌های تروریستی نیازمند اجماع منطقوی و فرامنطقوی است.

دفتر ریاست‌جمهوری به مبارزه علیه گروه‌های تروریستی به ویژه داعش به تاکید کرده می‌گوید که این گروه‌ها خطر جدی و دشمن مشترک همه‌ی کشورها هستند. در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری منتشر شده آمده است: «این گروه‌ها همواره مردمان افغانستان و سایر نقاط را مورد هدف قرار داده‌ که فایق‌آمدن به این پدیده، یک اجماع منطقوی و فرا منطقوی را می‌طلبد.»

با این‌حال، ‌اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان با محکوم کردن این حمله تروریستی، از صوفی‌های قربانی در این حمله به عنوان ترویج‌گر صلح و اخوت یاد کرده و می‌گوید تروریستان با هدف قراردادن صوفی‌ها ثابت کردند که به ارزش‌های انسانی و اسلامی باورمند نیستند. آقای غنی می‌افزاید: «صداقت واراده عمل در زمینه مبارزه با تروريزم، سبب خواهد شد تا اين پديده خطرناک و شوم موفق به ادامه جنایات‌بشری در هیچ کشوری نگردد.»

دولت افغانستان در حالی این حمله تروریستی را که در آن نزدیک به هفتاد تن از صوفی‌های پاکستان به قتل رسیدند محکوم می‌کند که اسلام‌آباد مدعی شده که هفتاد و شش تروریست در افغانستان پنهان شده و از دولت این کشور خواسته این تروریستان را به اسلام‌آباد تحویل دهند. در پی این حمله تروریستی دولت پاکستان مرز تورخم میان افغانستان و آن کشور را نیز مسدود کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала