نبیل: به خون شهدا با تطبیق حکم اعدام انس حقانى ارج گزاري نمايند

عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبيل، رييس پيشين امنيت ملى مى گويد که آماج قرار دادن مكرر كارمندان ستره محكمه از سوى شبكه حقانى و حاميان پاكستانى و با همدستى حلقاتى داخلى براى جلوگيرى و عملى نشدن حكم اعدام انس حقانی انجام مى شود.

وى در واکنش به حمله انتحارى ديروز در مقابل دروازۀ ستره محکمه که 20 کشته و 45 زخمى بر جا گذاشت در صفحه فيس بوک خود نوشته است که يكى از مسایل عمده و مهم در شرايط كنونى افغانستان شناخت منابع اين همه خباثت و جنايت و همدست هاى پنهانى شان كه همانا ستون پنجمى ها هستند، مى باشد.
وى گفته است: "به نظر من حملات تروريستى و آماج قرار دادن مكرر كارمندان ستره محكمه از جانب شبكه حقانى و حاميان پاكستانى شان با همدستى مارهاى آستين داخلى و جيره خوار شان (ستون پنجمى ها)، جهت ايجاد رعب و وحشت در میان اعضای قوه قضايه براى جلوگيرى و عملى نشدن حكم اعدام انس حقانی است"
انس حقانی فرد شماره دوم شبکه حقانی در سال 1393 از سوی امنيت ملی افغانستان بازداشت شد و بارها کاربران شبکه های اجتماعی کمپاينى را به راه انداخته و از رهبران حکومت خواسته اند تا انس حقانى را اعدام کنند.
رييس پيشين امنيت ملى از سران حکومت و قوه قضايه افغانستان خواسته است تا به خون شهدا با حداقل اقدام تطبيق حکم اعدام انس حقانى ارج گزاري نمايند، در غير آن مردم رنجديده افغانستان تاوان هاى سنگين تری خواهند پرداخت.
از سوى هم رييس جمهور محمداشرف غنى حمله بر کارمندان ستره محکمه را جنايت ضد بشرى و عمل نابخشودنى خوانده است.
در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس های خبری مواصلت ورزيده، آمده است که رييس جمهور کشور ضمن محکوم نمودن شديد اين حمله گفت: "دشمنان مردم افغانستان یکبار ديگر با انجام اينگونه حملات تروريستی، دشمنی شان را با مردم ما نشان دادند. "
گفتنى است که به تاريخ 21 جوزاى سال 1392 در مقابل دروازۀ ستره محکمه نيز حملۀ انتحارى صورت گرفته بود که 17 تن در آن جان باخته و 39 تن ديگر مجروح شده بود.
منبع: پژواک

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала