وزارت دفاع افغانستان:گزارش «سیگار»نادرست است،طالبان 8 محل را تحت کنترول دارند

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeوزارت دفاع افغانستان:گزارش «سیگار»نادرست است،طالبان 8 شهررا تحت کنترول دارند
وزارت دفاع افغانستان:گزارش «سیگار»نادرست است،طالبان 8 شهررا تحت کنترول دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ضمن رد گزارش اخیر اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفت که دولت افغانستان همه ولایت‌های این کشور را در اختیار دارد و طالبان تنها 8 شهر را تحت کنترل دارد.

به گزارش سپوتنیک، دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیمگزارش داد که، چند روز قبل، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در نخستین گزارش خود به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور نوشت که از تاریخ 15 نوامبر سال گذشته میلادی، دولت افغانستان تنها 57.2 درصد از خاک افغانستان یعنی 407 محلات را تحت کنترل داشته که این میزان در گذشته 63.4 درصد بوده است.

در گزارش سیگار آمده بود که 6785 سرباز و پلیس افغانستان از اول جنوری تا 12 نوامبر سال 2016 میلادی کشته و 11777 تن دیگر نیز زخمی شدند که نسبت به سال گذشته میلادی، افزایش 35 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، تولید مواد مخدر در افغانستان در سال 2016 میلادی نیز نسبت به مشابه سال قبل افزایش 43 درصدی داشته است. تخمین‌ها در این گزارش نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی، 4800 تن تریاک در افغانستان تولید شده است.

با این حال، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ضمن رد گزارش اداره سیگار به ترامپ، داده‌ها و آمارهای آن را نادرست دانست.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت که حکومت افغانستان همه 34 ولایت این کشور را در کنترل دارد و تنها 8 شهرستان در اختیار طالبان قرار دارد.

وی افزود: میزان تلفات نظامیان افغان در سال 2016 میلادی نسبت به سال 2015 تفاوتی نداشت.

وزیری همچنین به صدای آمریکا گفته که آمارها در گزارش درست نیست. مطمئنا تلفات در سال 2015 و 2016 نسبت به سال 2014 میلادی افزایش داشته که شما از دلایل آن اطلاع دارید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала