نمایش قالین افغانستان در نمایشگاه دوموتیکس آلمان

© AP Photo / Vahid SalemiИранский мужчина ткет ковер в Тегеране
Иранский мужчина ткет ковер в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شانزده بازرگان افغانستانی پیشگام در صادرات قالین و فرش افغانستان با پشتیبانی ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا (USAID) ، بهترین نمونه‌های‌شان را در نمایشگاه دوموتیکس به نمایش گذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، محمد قربان حقجو، معین وزارت تجارت و صنایع گفت:- "نمایشگاه دوموتیکس تعیین کننده پیشرفت صنعت مذکور است و افغانستان در این راستا نقش خود را بازی می‌کند".

افغانستان سه شهرک رهایشی و صنعتی قالین می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان سه شهرک رهایشی و صنعتی قالین می‌سازد

معین وزارت تجارت افزود:- "افغانستان با اشتراک در بزرگترین نمایشگاه فرش و پوشش کف ساختمان در جهان نه تنها در رشد اقتصاد کشور سهم می‌‌گیرد؛ بلکه این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای این کشور است تا فرش و قالینش را به‌عنوان یک برند بی‌مانند و قابل اعتماد در صنعت جهانی قالین معرفی کند".

سید عباس، رئیس نهاد تازه تاسیس «کلب صادر کنندگان افغانستان» گفت:- "از میان همۀ محصولات افغانستان، هیچ محصولی نمی‌تواند مانند قالین افغانستان نشان دهندۀ هویت مردم ما باشد. همه روزه هزاران زن و مرد افغانستان با دقت و ظرافت تمام قالین‌های زبیای دستبافت را خلق می‌کنند، که خریداران را از سراسر جهان بویژه اروپا و امریکا به ‌سوی خود می‌کشاند".

هربرت اسمیت رئیس ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا در افغانستان گفت:- "افغانستان با اشتراک در نمایشگاه دوموتیکس، سال 2017 را بسیار خوب آغاز نمود. اشتراک افغانستان در این نمایشگاه حاکی از اهمیت روز افزون نقش سکتور خصوصی در تسهیل پیوستن این کشور به اقتصاد جهانی است. فاصلۀ زیاد این کشور از محل نمایشگاه، نشاندهندۀ آن است که بازرگانان بگونۀ مؤثر از امکان انتقال هوایی کالاها استفاده می‌نمایند".

دانشمندان عرب قالین جنراتور دار اختراع کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان عرب قالین جنراتور دار اختراع کرده اند

رئیس ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا افزود:- "بالا بودن ارزش قالین افغانستانی نسبت به وزن آن، این کالای صادراتی افغانستان را برای انتقال هوایی مناسب ساخته است. روش نو ظهور انتقال هوایی کالاهای صادراتی یک تغییر مثبت برای این کشور محاط به خشکی می‌باشد".

نمایشگاه دوموتیکس که از 14 الی 17 جنوری 2017 در محوطه نمایشگاه در هانوفر آلمان برگزار گردید، بیش از 45000 بازدید کننده از بیش از 80 کشور را به خود جلب نمود و به معرفی بیشتر قالین‌های افغانستانی به علاقمندان بین‌المللی کمک خواهد کرد.

قابل یاد آوریست، که پیش از این نمایشگاهی با عنوان «نمایشگاه افغانستان» در شهر دبی برگزار گردید، که در آن کالاهای عمدۀ صادراتی افغانستان به‌شمول میوه‌جات تازه و خشک، مغزیات، زغفران و ادویه‌جات آشپزی، قالین، ابریشم، کشمیره و پوشاک، صنایع دستی، سنگ مرمر، جواهر، و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی معرفی گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала