دیدار ربانی و آل‌نهیان در ابوظبی

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان که در راس هیاتی به منظور ابراز غم‌شریکی بخاطر کشته شدن پنج دیپلومات امارات متحده عربی به آن کشور رفته است، با شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان همتای اماراتی خود در ابوظبی دیدار و گفتگو کرد.

آقای ربانی در دیدار نسبت به کشته شدن پنج دیپلومات آن کشور ابراز تسلیت کرده می‌گوید دولت و مردم افغانستان که سال‌ها قربانی تروریزم و افراطگرایی خشونت آمیزند، درد و اندوه ملت امارات متحده عربی را درک می‌کنند.

صلاح‌الدین ربانی می‌گوید که حادثه تروریستی کندهار نشان می‌دهد که تروریزم و افراطگرایی دشمن مشترک مردم افغانستان و امارات متحده عربی است و این عمل تروریستی، عزم  و اراده مشترک هردو کشور را برای همکاری در مبارزه با این پدیده شوم، بیشتر از پیش مستحکم خواهد ساخت.

وزیر امور خارجه افغانستان گفت که دولت این کشور اراده جدی برای شناسایی و مورد پیگرد قراردادن عاملان اصلی این جنایت داشته و در مراحل مختلف تحقیق این حادثه، امارات متحده عربی را در جریان خواهد گذاشت.

هم‌چنین شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز گفته است که افغانستان «همیشه یک کشور برادر و دوست» برای کشورش باقی خواهد ماند. او تاکید کرده که کشته شدن پنج دیپلومات کشورش در اراده امارات متحده عربی برای همکاری با مردم افغانستان خللی وارد نخواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала