شورای نا عالی صلح باید لغو شود

© Photo / کسراشورای نا عالی صلح باید لغو شود
شورای نا عالی صلح باید لغو شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح، دو سال است که هیچگونه تماسی با رهبران طالبان نداشته اند و برنامه کاری آنان مشخص نیست. برخی معتقد اند که هزینه های گزافی که در این شورا می شود به هدر رفته است و هر چه سریعتر باید جلوی این هزینه ها گرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فرهاد صدیقی عضو مجلس نمایندگان دربرنامه "محور" درخصوص ناتوانی شورای عالی صلح در پیشبرد برنامه های صلح گفت: بیش از هفت سال از زمان تشکیل شورای عالی صلح می گذرد و در این مدت شورا نتوانسته است حداقل روابط را با طالبان ایجاد کند و روشن کند که برنامه های آنان چیست.
صدیقی می گوید: متاسفانه یک دسته ی چهار پنج نفری که از حکومت فراری بودند به عنوان طالب تسلیم حکومت شدند و در شورای عالی صلح مقرر شده اند و یک و بودجه گزاف از پول های مردم برایشان داده می شود و آنها هم به طالبانی که خونین ترین روزها را در قندهار ، هلمند و کابل رقم زده اند، لقب فرشته صلح می دهند و کسانی که امروز از برکت خونشان دمکراسی داریم را غارتگر می خوانند.
شورای عالی صلح معتقد است که حکومت باید با پاکستان کنار بیاید تا پاکستان امکان برقراری رابطه با سران طالبان را در خاک آن کشور بدهد، این نماینده مجلس در اینباره می گوید: اینها هیچ برنامه ای ندارند و گزارشی هم از عملکردشان به دست حکومت نرسیده است. مسایلی که شورای عالی صلح مطرح می کند را چهار دکان دار ساده هم می فهمند که مشکل پاکستان است و در قبال گفتگوهای صلح افغانستان صادق نیستند.
وی می گوید: روابط ما با پاکستان از لحاظ دیپلماتیک درست نیست.حکومت باید در استراتژی و سیاست خارجی خود با پاکستان تغییر بیاورد و از طریق حمایت جامعه جهانی و پیمان امنیتی با آمریکا دست پاکستان را از مداخله گری در افغانستان کوتاه کند. افغانستان میدان نبرد و مردم چوب سوخت ابرقدرت های دنیا شده اند.
صدیقی، درباره اینکه چه تصمیمی برای شورای عالی صلح باید گرفته شود می گوید:بارها پبشنهاد شده است که شورای عالی صلح باید لغو شود، چراکه نتیجه ای نداشته است و در حقیقت شورای عالی صلح مکانی شده که عده ای از آنجا کسب در آمد کنند و می بینیم که با معاش و موتر شورای عالی صلح می گردند و دشمنان مردم را فرشته خطاب می کنند.
این نماینده می گوید:باید شورای عالی صلح حذف شود و بودجه این شورا به ارگان های کشفی داده شود و از طریق فشار بر ارگان های کشفی از برنامه های طالبان اطلاع یابیم. اکتفا به شورای عالی صلح یک کار بیهوده و بی فایده است.
وی، درباره اینکه آیا حکومت شورای صلح را لغو می کند می گوید: چندین بار از آدرس های مختلف صدا بلند کردیم که این شورا باید لغو شود اما حکومت بنا بر مصلحت ها، عده ای از رهبران جهادی که از نفوذ برخوردارند را در شورای عالی صلح مصروف ساخته است و اینها اصلا توانمندی اینکه صلح بیاورند و یا مذاکرات صلح را پیش ببرند ندارند و به باور من نباید انتظار صلح از این شورا را داشت.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала