در بغلان یک گروه مسلح پاکستانی مشغول باجگیری هستند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه مسلح از اتباع پاکستانی در ولایت بغلان دست به مردم آزاری زده و به جوانان آموزش فن های تروریستی میدهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، حیات الله وردک فرمانده پولیس ولایت بغلان می گوید، مدتی است که یک گروپ مسلح از اتباع پاکستانی در ولسوالی دهنه غوری این ولایت جابجا شده و جوانان را در بدل پول و مواد خوراکی از خانه های شان بیرون کرده و در زمینه حملات تروریستی آموزش میدهند.
 او افزوده است:- "در ولسوالی دهنه غوری بغلان افراد پاکستانی در منطقه بی بی گهواره آمده و همراه شان مهمات و تجهیزات سبک و سنگین نظامی نیز آورده اند و دست به باجگیری می زنند؛ بچه های و مردان جوان را از خانه های شان بیرون میکنند و با خودشان برده و روش های تروریستی و این که چطور ماین بسازند و از سلاح چگونه استفاده کنند را به آنها آموزش می دهند".
آقای وردک هشدار می دهد، که اگر دولت در این ساحه عملیات را آغاز نکند و جلو فعالیت این گروه ها را نگیرد، شهر پلخمری در آینده نزدیک سقوط خواهد کرد.
صفت الله کوهگدایی، عضو شورای ولایتی بغلان نیز گفته های آقای وردک را تایید کرده و به خبرگزاری جمهور گفته است، که اکثر مناطق در ولایت بغلان زیر حاکمیت گروه های هراس افگن بخصوص طالبان قرار دارد.
او افزوده است، که شهر پلخمری در محاصره طالبان قرار دارد و درصورتی که دولت توجه نکند در فرصت کم بدست طالبان سقوط خواهد کرد.
قرار است دولت افغانستان عملیات زمستانی را برای پاکسازی مناطق از وجود گروه های هراس افگن در سرتاسر کشور آغاز نماید.
گفتنی است که عملیات زمستانی نیروهای امنیتی در ولایات شمال کشور آغاز شده اما مقامات ولایت بغلان می گویند که عملیات تصفیوی تاکنون در بغلان آغاز نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала