تجارت افغانستان و ایران در سال 2015

© Photo / وزارت مالیهتجارت افغانستان و ایران در سال 1394
تجارت افغانستان و ایران در سال 1394 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل یایگاه اطلاع رسانی "پیام آفتاب"، محمد کریم زاده، اتشه تجارتی ایران در افغانستان گفته است که حجم تجارت دو کشور در سال 2015 به دو میلیارد و ۵۹۹ میلیون دالر رسید که دو میلیارد و ۵۷۳ میلیون دالر آن، صادرات ایران بوده است.

حجم تجارت این کشور با افغانستان درسال گذشته بیش از دو میلیارد و شش صد میلیون دالر بوده است که بخش اعظم آن صادرات ایران می باشد.
محمد کریم زاده، اتشه تجارتی ایران در افغانستان گفته است که حجم تجارت دو کشور در سال 2015 به دو میلیارد و ۵۹۹ میلیون دالر رسید که دو میلیارد و ۵۷۳ میلیون دالر آن، صادرات ایران بوده است. صادرات افغانستان به ایران در این مدت ۲۶ میلیون دالر بوده است.
وی خاطرنشان کرده که ایران آماده است تا به منظور حفظ و توسعه بازار تولیدات این کشور در افغانستان، با طرف های افغان در فرآیند تولید و تجارت، همکاری مشترک و بهره‌گیری از توانمندی تاجران افغان برای صادرات دوباره کالا به دیگر کشورها و انتقال بخشی از خطوط تولید ایران به افغانستان همکاری کند.
تراز نا مناسبت مبادلات تجارتی افغانستان با کشورهای همسایه از جمله ایران از جمله موضوعات بحث بر انگیز در سال های اخیر در کشور بوده است و مسوولان مربوط آن را نگران کننده خوانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала