سفیر روسیه در افغانستان: تماس ها با طالبان صرف بخاطرامنیت اتباع و ماموریت های دیپلماتیک روسیه می باشد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaسفیر روسیه در افغانستان: ارتباط با طالبان صرف بخاطر تامین امنیت ماموریت های دیپلماتیک روسیه می باشد
سفیر روسیه در افغانستان: ارتباط با طالبان صرف بخاطر تامین امنیت ماموریت های دیپلماتیک روسیه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر مانتیسکی سفیر فدراسیون روسیه در افغانستان به خبرنگاران گفت: تماس های روسیه با جنبش طالبان به منظور تامین امنیت اتباع و ماموریت های دیپلماتیک روسیه در افغانستان و همچنین سفیر روسیه اظهار داشت که طی این تماس ها روسیه طالبان را با پیوستن به پروسه صلح تشویق می کند.

علاوه براین، سفیر روسیه در افغانستان بر واقعیت مبارزه نا موفقیت امریکا علیه تروریزم در افغانستان تاکید ورزید.

به گفته وی، کشورهایی مانند امریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، ایران، پاکستان و چین همچنین با این گروه در ارتباط می باشند. دیپلمات روسیه تاکید کرد، گسترش فعالیت های داعش در ماه های اخیر در افغانستان نه تنها این کشور را بلکه کل منطقه آسیای میانه را تهدید می کند.

پیش از این جنرال جان نیکلسون فرمانده ارشد نیروهای نظامی امریکا در افغانستان پاکستان، روسیه و ایران را به حمایت از دشمنان حکومت افغانستان متهم کرد. ولی اظهارات جنرال جان نیکلسون توسط سخنگوی وزارت روسیهماریازاخاروا رد شده بود.

"ما چندین بار تاکید کردیم که روسیه با جنبش طالبان مذاکره ندارد و از آن حمایت نمی کند. اما به این عقیده هستم که چالیش های افغانستان راه حل نظامی ندارد. فقط از طریق مذاکره میتوان در این کشور صلح را بوجود آورد. طبعاً که بدون تماس با جنبش طالبان و عدم شرکت آن در پروسه سیاسی افغانستان غیر ممکن است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала