اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی معرفی شدند

© AP Photo / Massoud Hossainiاعضای کمیسیون انتخابات معرفی شد
اعضای کمیسیون انتخابات معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: رهبران حکومت وحدت ملی سیزده تن را از میان سی و شش تن از افراد معرفی شده توسط کمیته گزینش، سیزده تن را به عنوان اعضای جدید کمیسیون‌های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی معرفی کردند.

نجیب‌الله احمدزی، عبدالقادر قریشی، ملیحه حسن، وسیمه بادغیسی، معاذالله دولتی، رفیع‌الله بیدار، گلاجان عبدالبدیع صیاد به عنوان اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات و همچنین غلام دستگیر هدایت، عبدالبصیر فایز، علی‌رضا روحانی، حمیرا حقمل و عبدالعزیز آریایی به عنوان اعضای جدید کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی معرفی شدند. تعدادی از اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی برای پنج سال و تعدادی هم برای سه سال معرفی شده‌اند.

اعضای جدید این کمیسیون‌ها امروز در یک مراسم ویژه با حضور رهبران حکومت وحدت ملی و برخی از مقام‌های ارشد دولتی سوگند یاد کردند.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در مراسم تحلیف و معرفی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی، گفت که هرچند وی براساس قانون صلاحیت دارد تا خودش این افراد را معرفی کند، اما وی در مشاوره با برخی از مقام‌های دیگر از جمله داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی این افراد را برگزیده است. آقای غنی افزود که در انتخاب اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی مساله شایستگی، تجربه کاری، قومیت، جنسیت و منطقه نیز در نظر گرفته شده است.

اشرف‌غنی همچنین افزود که با معرفی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی، این افراد مسوولیت دارند تا گام‌های عملی را برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی بردارند. او تاکید کرد که این افراد همچنین مسوولیت دارند تا میکانیزم‌های جدید و موثری را برای برگزاری انتخابات‌های آینده طرح کنند.

اشرف‌غنی گفت که انتخابات‌های گذشته افغانستان با جنجال‌ها و مشکلات زیادی همراه بوده اما پس از این انتظار می‌رود که با رفتن و آمدن افراد جدید در کمیسیون‌های انتخاباتی، سیستم انتخاباتی تغییر نکند.

رییس جمهور افغانستان همچنین گفت که انتظار می‌رود با آغاز به کار اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی، روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی نیز آغاز شود. وی افزود که توزیع این تذکره‌ها در شفافیت انتخابات کمک می‌کند.

در همین‌حال، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز از معرفی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی استقبال کرده می‌گوید که این افراد براساس شایستگی و مشوره برگزیده شده‌اند. او تاکید کرد که اختلافاتش با رییس جمهور نیز در حال شدن است و روی برخی از مسایل مورد اختلافی بحث‌ها جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала