اخراج پناهجویان افغان باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی خواهد شد

© REUTERS / Azad LashkariИракские мигранты, возвращающие домой в Ирак из Германии, в аэропорте Эрбиля
Иракские мигранты, возвращающие домой в Ирак из Германии, в аэропорте Эрбиля - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲ میلیون نفر در این کشور در حال مهاجرت باشند که این موضوع از سال ۲۰۰۲ به بعد بی‌سابقه بوده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طاوع نیوز چلوکه بیانی، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر به روزنامۀ بریتانیایی گاردین گفته است که بازگشتاندن اجباری پناهجویان افغان ازکشورهای اروپایی  به کشورشان باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی نیز خواهد شد.

وی افزوده که هرچند کشورهای اروپایی می‌خواهند یک شمار بزرگی ازافغانان را ازاین کشورها اخراج کنند، اما این کار باعث تضعیف امنیت نیز خواهد شد بازگشت کننده‌گان نمی‎توانند زنده‌گی خوبی داشته باشند وممکن است یک درد سربه حکومت افغانستان شود.

مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
جسد ۱۲ پناهجو از آب بیرون کشیده شد

آمارها نشان می‎دهند که در دوسال اخیر بیش از ۲۶۰ هزار افغان وارد کشورهای اروپایی شده‌اند که ممکن است یک شمار زیادی ازآنان به افغانستان بازگشتانده شوند.

بر بنیاد گزارش سازمان ملل، در سال روان میلادی نزدیک به ۴۰۰ هزار تن در داخل افغانستان به خاطر جنگ و ناامنی آواره شده‌اند و همچنین پاکستان بیش از نیم میلیون از مهاجرانی که در این کشورها سالها زندگی می‌کردند را اخراج کرده است.

از سوی هم، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲ میلیون نفر در این کشور در حال مهاجرت باشند که این موضوع از سال ۲۰۰۲ به بعد بی‌سابقه بوده است.

آنگلا مرکل - اسپوتنیک افغانستان
مرکل: مهاجران غیرقانونی باید آلمان را ترک کنند

در گزارش گاردین آمده است که با قرار داد جدیدی که دولت افغانستان با اتحادیۀ اروپا در زمینۀ اخراج مهاجران امضا کرده است پیش بینی می‌شود که فشار فزاینده‌ای بر اقتصاد افغانستان وارد آید و با کمبود شغل و منابع محدود گرایش جوانان به گروهای تروریستی افزایش یابد.

گفتنی‌است مهاجرانی که از پاکستان، ایران و اروپا به افغانستان برمی‌گردند تنها به مشکلات فراوان افغانستان می‌افزایند و دولت ظرفیت پذیرش این همه مهاجر را ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала