عبدالله: عاملان رویداد غور با تمام توان سرکوب می‌شوند

عضو شوید
اسپوتیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، با وحشیانه خواندن اقدام تروریستان داعش علیه غیرنظامیان در ولایت غور، در مرکز این کشور، می‌گوید که به مسوولان محلی این ولایت دستور داده شده تا تروریستان را داعش را با تمام توان سرکوب کنند.

آقای عبدالله در بیانیه‌ای که جنگجویان گروه تروریستی داعش در ولایت غور که همان طالبان پیشین محلی هستند، در یک اقدام فجیعانه و وحشیانه، شماری از شهروندان بی‌گناه را در این ولایت ابتدا به گروگان گرفته و سپس به قتل رسانده‌اند. آقای عبدالله می‌افزاید که اکثریت افراد کشته شده از «محروم‌ترین و مظلوم‌ترین» قشر اجتماعی شامل کارگر، دهقان و چوپان بوده‌اند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در این بیانیه خود می‌‌افزاید که ابتدا تروریستان می‌خواستند که چند رمه گوسفند مربوط به باشندگان ولایت غور در منطقه «کاسی» این ولایت را با خود ببرند و در پی این اقدام با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند. آقای عبدالله تاکید کرده که تروریستان داعش هنگام فرار از محل، شماری از افراد بی‌گناه را نیز با خودشان می‌برند و سپس تیرباران کرده‌اند.

عبدالله عبدالله می‌گوید: «این عمل جنایتکارانه نشان دهنده‌ی اوج بی‌رحمی و شقاوت و جنایت و غارتگِٰری گروه‌های تروریستی است.» او در عین‌حال تاکید کرده است: «در این مورد به مسوولان محلی ولایت غور دستور داده شده است که با تمام توان برای سرکوب و نابودی این گروه به ویژه عاملان این حادثه اقدام نمایند.»

در مورد تعداد قربانیان این حادثه هنوز رقم دقیقی منتشر نشده است. برخی از منابع تعداد افراد کشته شده توسط داعش را بیست و هشت تن و شماری هم سی و شش تن اعلام کرده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала