اکلیل حکیمی: پایان جنگ در افغانستان بسیار دور است

© Flickr / ResoluteSupportMediaسربازان افغانستان
سربازان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این نشست که هر شش ماه برگذار می‌شود، کارنامه‌های حکومت وحدت ملی و نیز نیازمندی‌های نظامیان کشور به بحث گرفته می‌شوند

ابه گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع اکلیل حکیمی، وزیرمالیه در نشست نظارت و هماهنگی با کشورهای کمک‌کننده در کابل، گفت که برای شکست‌دادن و نابودسازی هراس‌افگنان، ادامۀ کمک‌های جهانی یک نیاز مبرم است. آقای حکیمی افزود که پایان جنگ در کشور بسیار دور است.

حکیمی گفت: «در واقع، ما راه درازی را پیموده‌ایم، اما پایان جنگ بسیار دور است. افغانستان برای نابودسازی و شکست دشمنِ مشترک ما، به ادامۀ کمک‌های جهانی نیاز دارد.»

آقای حکیمی افزود: «برای رسیده‌گی به چالش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان، حکومت به همبستگی جامعۀ جهانی نیاز دارد تا از رشد اقتصادی و اصلاحات سیاسی، اطمینان بدهد و کشور را به سوی خودبسنده‌گی اقتصادی، رفاه و صلح سوق دهد.»

در همین حال، ستیف باندی، معاون سفیر امریکا در کابل، اطمینان داد که جامعۀ جهانی در کنار نیروهای دولتی افغانستان خواهد بود، اما فساد و نبود شفافیت را در نهاد‌های دولتی، یک خطر جدی توصیف کرد.

ستیف باندی اظهار داشت: «امسال برای نیروهای امنیتی افغانستان سال دشواری بود. با وجود حمله‌های پایدار که تلفاتی در پی داشتند؛ این نیروها با چالش‌ها رویارویی کردند و جلو رسیدن دشمن را به هدف‌های شان، یعنی رسیدن به بخش‌های راهبردی و پرجمعیت گرفتند.»

این نشست که هر شش ماه برگذار می‌شود، کارنامه‌های حکومت وحدت ملی و نیز نیازمندی‌های نظامیان کشور به بحث گرفته می‌شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала