والی بامیان: وجود گروه طالبان در بامیان حقیقت ندارد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی بامیان امروز گفت، خبر موجودیت طالبان در بامیان حقیقت ندارد، اما این احتمال را هم رد نمی کنیم که افرادی از این ولایت به مناطق دیگر کشور رفته و به طالبان نه پیوسته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، محمد طاهر زهیر این موضوع را امروز در یک نشست خبری که با حضور رئیس امنیت ملی و آمر امنیت این ولایت برگزار شده بود، بیان کرد و گفت:- "اصلا انگیزه یی برای طالب شدن در مناطق مرکزی وجود ندارد".

وی افزود:- "شهروندانی که در این مناطق زندگی می کنند مدنی  و مدنی پرور هستند و  روحیه طالبانی ندارند".

والی خاطر نشان کرد که خبر نشر شده از سوی" تلویزیون الجزیره" در مورد پیوستن برخی از مردم هزاره به طالبان و بلند کردن بیرق این گروه در بامیان، عاری از حقیقت است.

زهیر افزود:- "نمی دانم چه دسیسه یی وجود دارد که الجزیره خواسته این خبر دروغ محض را به نشر برساند  واذهان مردم را مغشوش سازد".

اما والی تصریح کرد، که ممکن یک بامیانی وکسانی که مخالف دولت هستند به طالبان پیوسته باشند اما نه در بامیان بلکه در دیگر مناطق کشور با این گروه یکجا شده باشند.

محمد طاهر زهیر گفت:- "بامیان از امنیت بالایی برخوردار است وهر شخص و یا گروهی که دست به نا امنی بزنند توسط نیروهای امنیتی  سرکوب خواهد شد وطالبان در بامیان جای نخواهند داشت".

وی در ادامه در زمینه مشکل تردد مردم این ولایت از مسیر های میدان وردک و پروان گفت که در این مسیرها که خارج از محدوده بامیان است مشکلات امنیتی وجود دارد و باید مسئولان این ولایات به آن رسیدگی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала