صرفه‌جویی پانزده میلیارد افغانی توسط کمیته تدارکات ملی

© Flickr / Institute for Money, Technology and Financial Inclusionصرفه‌جویی پانزده میلیارد افغانی توسط کمیته تدارکات ملی
صرفه‌جویی پانزده میلیارد افغانی توسط کمیته تدارکات ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مسوولان کمیته تدارکات ملی می‌گویند که از زمان آغاز به فعالیت این کمیته نزدیک به دو هزار قرارداد تدارکاتی توسط آنان مورد بررسی دوباره قرار گرفته که در نتیجه آن نزدیک به پانزده میلیارد افغانی صرفه‌جویی شده است.

یما یاری رییس کمیته تدارکات ملی، امروز با ارایه گزارشی از کارکرد این کمیته طی دو سال اخیر، گفت نزدیک به دو هزار قرارداد تدارکاتی مربوط به نهادهای مختلف دولتی به ارزش 198 میلیارد افغانی در شصت و هشت جلسه هفته‌وار این کمیته مورد ارزیابی قرار گرفته که در نتیجه این ارزیابی‌ها پانزده میلیارد افغانی صرفه‌جویی شده است. این صرفه‌جویی در نتیجه ارزیابی قراردادهای تیل و اعاشه وزارت‌های دفاع داخله، پروژه احداث خط آهن حیرتان- مزارشریف و روند انتقال زایران افغان به مراسم حج صورت گرفته است. آقای یاری افزود که از مجموع دو هزار قرارداد، هزار و هشت‌صد قرارداد به ارزش 179 میلیارد افغانی مورد تایید قرار گرفته و متباقی قراردادها برای ارزیابی بیشتر مسترد شده است.

کمیته تدارکات ملی یک نهاد تازه تاسیس است که همزمان با آغاز به کار حکومت وحدت ملی آغاز به فعالیت کرد. این کمیته هرهفته تحت نظر شخص رییس جمهور برخی از قراردادهای تدارکاتی نهادهای دولتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала