تا سال ۲۰۱۸ شش فابریکه در کابل به بهره‌برداری سپرده می شود

© Sputnik / Zuhal Sarhadکابل افغانستان
کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی در مراسم تهداب‌گذاری این فابریکه‌ها از سرمایه‌داران افغانستان، منطقه و جهان خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند

تهداب شش فاریکۀ تولیدی مجتمع شرکت‌های بین‌المللی الکوزی با هزینۀ بیش از ۳۵۰ ملیون دالر در کابل گذاشته شد. تهداب این شش شرکت تولیدی با حضور محمد اشرف غنی رییس جمهور، رییس مجتمع شرکت‌های بین‌المللی الکوزی و دیگر مقامات بلند پایه افغانستان گذاشته شد.  نمایندۀ شرکت الکوزی در جریان مراسم تهداب‌گذاری شش شرکت تولیدی گفت که با ایجاد این فابریکه‌ها فرصت‌های خوب بازرگانی به وجود خواهد آمد.
بر بنیاد قراردادی که بین حکومت افغانستان و الکوزی‌گروپ صورت گرفته این شش فابریکه باید طی سه‌سال آینده ساخته می‌شد اما این شرکت می‌گوید فاز نخست آن تا سال ۲۰۱۷ و تمام فابریکه‌ها تا سال ۲۰۱۸ اعمار و به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.
به گفتۀ مسؤولان شرکت الکوزی، این فابریکه‌ها زمینۀ استخدام مستقیم دو هزار کارمند و استخدام غیر مستقیم ده‌ها هزار کارمند را مساعد خواهند ساخت و ۶۰ درصد تولیدات آن به بیرون صادر و ۴۰ درصد در داخل کشور عرضه خواهد شد.
محمد اشرف غنی در مراسم تهداب‌گذاری این فابریکه‌ها از سرمایه‌داران افغانستان، منطقه و جهان خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

تعهد سویدن برای کمک به افغانستان تا سال 2024 - اسپوتنیک افغانستان
تعهد سویدن برای کمک به افغانستان تا سال 2024

آقای غنی گفت دولت افغانستان و حکومت وحدت ملی متعهد به هم‌کاری با سکتور خصوصی قانون‌مند و هدف‌مند است و سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری‌شان را ارایه کنند، حکومت مشکل‌شان را حل خواهد کرد تا افغانستان از اتکا به کمک‌های خارجی بیرون شود.
به گزارش خامه پرس, در همین حال سید سعاد منصور نادری، وزیر شهرسازی در این مراسم گفت که با ایجاد این سرمایه‌گذاری، نه تنها خلایی که امروز داریم هشتاد درصد در کشور حل می‌گردد، بل صادرات را هم در کشورهای هم‌سایه به وجود می‌آورد که یک گام نیک است. گفته می‌شود مجتمع شرکت‌های بین‌المللی الکوزی در بیش از ۵۰ کشور جهان فعالیت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала