تخریب یک کیلومتر جاده ارزگان-کندهار توسط طالبان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی ولایت کندهار در جنوب کشور می گویند که طالبان مسلح با استفاده از تراکتور بیش از یک کیلومتر سرک قیرریزی شده جاده ارزگان – کندهار در مربوطات ولسوالی شاولیکوت این ولایت را تخریب کرده اند.

طالبان مسلح با استفاده از تراکتور بیش از یک کیلومتر سرک قیرریزی شده جاده ارزگان — کندهار در مربوطات ولسوالی شاولیکوت این ولایت را ویران کرده اند.

به گزارش خبرگزاری بخدی به نقل از صمیم خپلواک سخنگوی والی کندهار، طالبان مسلح شب گذشته اقدام به این ویرانگری کرده و برای توقف رفت و‌ آمد به ولایت ارزگان بیشتر از یک کیلومتر جاده را کاملا تخریب کردند. 
جاده عمومی ترینکوت — کندهار از ده روز بدین سو در کنترل طالبان قرار دارد و جنگجویان این گروه بخاطر قطع راه ارتباطی با ولایت ارزگان جاییکه در حال حاضر نبرد شدید میان طالبان و نیروهای دولتی جریان دارد، اقدام به تخریب جاده شاولیکوت کرده اند. 
گفته شده که قبلا 8 پوسته امنیتی در امتداد این شاهراه بدون کدام مقاومت نظامی و با هماهنگی مقام های محلی به گروه طالبان سپرده شده بود. 
مقام های امنیتی کندهار عملیاتی برای پس گیری این پوسته ها آغاز کردند اما این عملیات پیشترفتی نداشته است. 
با تخریب جاده اکنون پیشرفت عملیات نا ممکن شده است. 
مقام های امنیتی کندهار می گویند که برای بازپس گیری پوسته های امنیتی در مسیر این شاهراه تنها عملیات نظامی می تواند موثر باشد.
این در حالی است که دو روز پیش گروهی از طالبان مسلح بار دیگر برای تصرف شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان به پاسگاه امنیتی در نزدیکی این شهر حمله کرده و تلفاتی نیز به نیروهای امنیتی وارد کردند. 
روز گذشته دست کم 22 سرباز امنیتی در حمله طالبان در ارزگان کشته و 11 سرباز دیگر نیز زخمی شدند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала