در اثر بیماری تب کنگو چند تن در افغانستان جان باختند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر An employee of the laboratory at the Gamalei Institute of Epidemiology and Microbiology where Russian scientists have developed a vaccine against Ebola
An employee of the laboratory at the Gamalei Institute of Epidemiology and Microbiology where Russian scientists have developed a vaccine against Ebola - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده که دو مرد در ولایت غزنی احتمالا به دلیل ابتلا به بیماری تب کنگو جان باخته‌اند.

تابناک به گزارش ایسنا به نقل از سخنان "محمدحفیظ رسولی" مسئول بخش امراض مشترک میان انسان و دام در وزارت بهداشت افغانستان می نویسد، یکی از این قربانیان در زمینه خرید و فروش دام فعالیت داشته که در ولایت غزنی قربانی این بیماری شده است. همچنین فرد دوم همراه بیمار بوده که او نیز مشکوک به ابتلا به تب کنگو است.

به گفته رسولی، فرد سومی هم که احتمالا مبتلا به همین بیماری است، اکنون در بیمارستان غزنی بستری است. رسولی گفت که تمام قربانیان اعضای یک خانواده بودند.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده که اکنون نمونه‌های خونی قربانیان برای اثبات ابتلای‌ آنها به تب کنگو تحت آزمایش قرار دارد.

رسولی تاکید کرده است، که از سال 2007 تا اواخر سال 2015 میلادی 319 مورد ابتلا به این بیماری در افغانستان گزارش شده که 41 مورد منجر به مرگ بیمار شده‌ است.

وی افزوده است: که در سال 2016 میلادی نیز 84 مورد بیماری تب‌ کنگو در افغانستان گزارش شده که 9 بیمار بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

تب کنگو یا "تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو" بیماری ویروسی است که از حشرات و حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала