احمدضیا مسعود: دوام شرایط فعلی برای مردم غیرقابل تحمل است

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: احمدضیا مسعود نماینده فوق‌العاده رییس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب، شرایط فعلی برای مردم این کشور را «غیرقابل تحمل» توصیف کرده می‌گوید که این شرایط بدلیل قرار گرفتن افرادی از آدرس‌های قومی و سیاسی در راس نهادهای امنیتی بوجود آمده است.

آقای مسعود که امروز در جمعی از هواداران احمدشاه مسعود فرمانده فقید مجاهدین در کابل سخنرانی می‌کرد،  گفت که در راس نهادهای امنیتی باید افراد مسلکی قرار داشته باشند. او گفت: «نباید در شرایط فعلی که ما با یک جنگ تمام عیار با تروریزم بین‌المللی قرار داریم، نهادهای امنیتی ما شکل قومی داشته باشند. نباید نهادهای امنیتی ما سیاست‌زده شوند. متاسفانه امروز می‌بینیم هر روز یک حادثه رخ می‌دهد. وقتی که مطالعه صورت می‌گیرد و کسانی که مسوولیت رهبری نهادهای امنیتی را دارند، اکثریت‌شان متاسفانه تخصص لازم در همان رشته را ندارند. این‌ها یا بخاطر علاقمندی‌های سیاسی یا بخاطر علاقمندی‌های قومی در نهادهایی شخصیت‌هایی جابجا شده‌اند که مردم افغانستان هر روز صدمات‌شان را می‌بینند. بنا دوام شرایط فعلی واقعا برای مردم افغانستان غیرقابل تحمل است و مردم نمی‌توانند که هر روز شاهد این باشند که فرزندان عزیز خود را در برابر تروریستان جفاکار حتا در مرکز کابل از دست بدهند.»

نماینده فوق‌العاده رییس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب تاکید کرد که برای بیرون رفت از وضعیت موجود باید مردم علیه تروریزم بین‌المللی بسیج شوند. به گفته او، بسیج مردم نیازمند داشتن مفکوره ملی است. آقای مسعود افزود که وضعیت موجود تنها با اقدامات نظامی تغییر نخواهد کرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طی کمتر از بیست و چهار ساعت گذشته، سه انفجار و درگیری مسلحانه در شهر کابل صورت گرفته است. بعد از ظهر دیروز دو حمله انتحاری در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع جان بیش از بیست تن را گرفته و بیش از نود تن دیگر زخمی شدند. چند ساعت پس از آن، یک موتر حامل مواد انفجاری دفتر یک موسسه امدادی را در شهر نو کابل هدف قرار داد. این انفجار که ساعت یازده شب گذشته به وقوع پیوست، بدنبال آن درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و مهاجمان آغاز شد. این درگیری پس از یازده ساعت با کشته شدن سه مهاجم به پایان رسید. در این درگیری و انفجار شش نفر از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала