پروسه جمع آوری مالیات در افغانستان

© Flickr / GotCreditTaxation
Taxation - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر یک مدیریت واقعی باشد و کنترول باشد، این پول زیادی است

وزارت مالیه افغانستان می گوید که برای رسیدن به این هدف، باید اصلاحاتی در نهادهای مالی به میان آید و نیز مبارزه با فساد اداری، گسترش یابد.
در همین حال، سرمایه گذاران و مردم، بر نیاز به شفاف شدن روند مالیه دهی تأکید می ورزند.
یکی از راه های افزایش درآمدهای ملی، گردآوری مالیات دانسته می شود.
به گفته وزارت مالیه، در حال حاضر، بیش از سی درصد درآمدهای ملی، از گردآوری مالیات به دست می آید.
اجمل حمید عبدالرحیم زی ، سخنگوی وزارت مالیه:"در منابع عایداتی افغانستان این ظرفیت است که گراف عواید ما بلند برود؛ ولی در قسمت مبارزه با فساد، در قسمت بلند رفتن عواید و در قسمت اصلاحات بنیادی، ما هنوز هم نیاز به کار داریم."
در این میان، آنچه که بازنگری در شیوه گردآوردی درآمدهای ملی به ویژه گردآوری مالیه، می دانند، در توسعه این روند، لازم گفته می شود.

لیونل مسی - اسپوتنیک افغانستان
پدر فوتبالیست لیونل مسی در معامله مالیات تمام گناه را به دوش خود گرفت

صیام پسرلی، سخنگوی اتاق های تجارت و صنایع:"اموالی که می آید و محصول می شود، باید به تمام معنی و تمام اموال محصول شود. هرگاه چنین شد و برخورد دوگانه صورت نگرفت، عواید حکومت بیشتر می شود."
ذبیح الله نصیری — سرمایه گذار:"وقتی برخی از شرکت ها مالیه نپرداختند، قیمت کالای شان پایین می آید و در باراز هم جنس را به قیمت پایین می فروشند. وقتی آنان ارزان فروختند، شرکت هایی که مالیه می پردازند، در بازار رقابت کرده نمی توانند."
به گزارش طلوع نیوز, مردم نیز بدین باورند که شفاف بودن چگونه گی گردآوری مالیه، می تواند باعث نهادینه شدن این روند در جامعه گردد.
درمحمد، باشنده کابل گفته است:"یک سال می شود که دولت از پول کریدت کارت های موبایل، مالیات جمع می کند؛ اما ما نمی فهمیم که این مالیات در کجا مصروف می شود."
اسد ،باشنده کابل گفته است:"اگر این پول روی پروژه های ملی مصرف شود، این کار خیلی خوب است."
مفتاح الدین، باشنده کابل گفته است:"اگر یک مدیریت واقعی باشد و کنترول باشد، این پول زیادی است."
مالیات برای نماز در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
مالیات برای نماز در آلمان

اگر درآمدهای ملی، در مقایسه با پارسال بیشتر ثابت گردد، این افزایش می تواند همچون یکی از دستاوردهای حکومت وحدت ملی، در نشست بروکسل گزارش داده شود.
وزارت مالیه می گوید که پارسال صندوق جهانی پول، برای گردآوری درآمد های ملی، به حکومت افغانستان یک صدوچهارده میلیارد افغانی هدف تعیین کرده بود؛ اما این وزارت توانست که بیش ازیک صد و بیست میلیارد افغانی گردآوری کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала