نی: در بامیان شهر مدنیت حکومت نظامی قابل تحمل نیست

© AP Photo / Stringerمجسمه بودا در کابل
مجسمه بودا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) در واکنش به بازداشت فعالان مدنی و رسانه‌ای ولایت بامیان، گفته است که حکومت نظامی در بامیان قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرگزاری رصد، دفتر نی در حالی چنین واکنشی نشان داده که بر اساس گزارش‌های این دفتر، حدود 30 تن از فعالان جامعه مدنی و خبرنگاران در این ولایت بازداشت شده‌اند.

نی گزارش داده است که خبرنگار و فعالان مدنی ولایت بامیان به دستور طاهر زهیر، والی این ولایت از سوی امنیت ملی، بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که طیبه خاوری رییس شورای ولایتی بامیان به خبرگزاری رصد گفت که نیروهای امنیتی به تعداد 12 نفر از فعالان مدنی به‌شمول یک خبرنگار را بازداشت کرده‌اند.

زمان احمدی، خبرنگار محلی دویچه‌وله در بامیان نیز در میان بازداشت شدگان است.

بر اساس گزارش نی، این افراد ‌به‌خاطر جلوگیری از اعتراض در جریان حضور رئیس‌جمهور غنی در این ولایت، بازداشت شده‌اند.

رئیس‌جمهور غنی امروز به ولایت بامیان سفر کرده است. هدف از این سفر، بازگشایی میدان هوایی بامیان، بازگشایی سرک بامیان —  میدان شهر و بازگشایی سب‌استیشن برق آفتابی در این ولایت می‌باشد.

مقام‌های محلی بامیان نیز به دفتر نی خبر بازداشت خبرنگار و فعالان مدنی این ولایت را تایید کرده و گفته‌اند تا زمانی رئیس‌جمهور غنی از این ولایت برنگردد، آن‌ها تحت بازداشت خواهند بود.

نی خواستار رهایی بدون قید و شرط این فعان مدنی شده و گفته‌ است که عاملین باید جوابگوی این قانون‌شکنی خود باشند.

اتحادیه ملی ژورنالیستان نیز این بازداشت‌ها را غیرقانونی خوانده است.

آقای دشتی مسئول اتحادیه ملی ژورنالستان به خبرگزاری رصد گفته است، که تقاضای ما از حکومت این است تا کسانی که این فعالان مدنی و آقای زمان احمدی را بازداشت کرده‌اند را مورد پیگرد قرار بدهد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала