گزارشات تائید ناشده لغو دیدار عبدالله و اشرف غنی

عضو شوید
به گزارش تسنیم، منابعی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگار تسنیم از احتمال لغو دیدار عصر امروز اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی خبر دادند.

پنجشنبه گذشته، عبدالله با انتقاد شدید از مواضع اشرف غنی گفته بود که اگر وی حوصله و فرصتی برای بحث در مورد مشکلات ندارد پس لیاقت ریاست‌جمهوری را نیز ندارد.
این اظهارات تند عبدالله را برخی برای جلب حمایت اعضای حزب جمعیت اسلامی این کشور، دانسته بودند.
ساعتی قبل نیز در شبکه‌های اجتماعی برخی منابع به نقل از «حشمت رادفر» مشاور رسانه‌ای رئیس اجرایی دولت کابل نوشته بودند که دیدار اشرف غنی و عبدالله عبدالله امروز عصر لغو شده است.
به گفته رادفر، اشرف غنی حاضر نشده است تا با عبدالله امروز دیدار کند.
تنش‌ها میان ریاست‌جمهوری و ریاست‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در حالی افزایش می‌یابد که کمتر از دو ماه دیگر مدت دو سال این حکومت که بر اساس توافقنامه انجام شده میان اشرف‌غنی و عبدالله با میانجی‌گری «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امضاء شد، به پایان می‌رسد.
با این وجود و براساس این توافقنامه هنوز هم هیچ یک از دو طرف نتوانسته‌اند وعده‌های خود را عملی کنند و برای ایجاد اصلاحات در سیستم این افغانستان و خصوصا اصلاحات نظام انتخاباتی این کشور موفق نبوده‌اند و بخاطر وجود اختلافات میان ریاست‌جمهور و ریاست‌اجرایی دولت کابل بسیاری از پست‌ها خالی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала