در سالنگ یک تونل دیگر به طول 12 کیلو متر ساخته می شود

© Sputnik / A.Goryachev /  مراجعه به بانک تصاویر سالنگ
سالنگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای عبور و مرور بهتر وسایط نقلیه یک تونل دیگر به طول 12 کیلو متر در سالنگ ساخته خواهد شد.

به گزارش ودصم، محمود بلیغ وزیر فواید عامه گفت:- " توافق ساخت ۱۲ کیلومتر تونل با بانک انکشاف آسیایی نهایی شده است و به زودی به صورت بین المللی به اعلان گذاشته می شود تا شرکت های معتبر بین المللی برای ساخت آن شروع به کار کنند."

او در ادامه سخنان خود افزود، افغانستان  قرار است تا چند سال آینده به عنوان چهارراهی برای آسیا معرفی شود، اما اگر جاده های کشورما معیاری نباشد نمی تواند مرکزی برای ترانزیت کشورهای همسایه باشد.

وزیر فواید عامه اظهار داشت، که یکی از راهکارهای دولت برای رشد اقتصاد، تبدیل کردن افغانستان به چهارراهی برای آسیا می باشد و بیشتر بودجه حکومت وحدت ملی بعد از بخش امنیتی به بخش ترانسپورتی کشور اختصاص یافته است.

بلیغ گفت، هم اکنون راه آهن تورخم-جلال آباد و تورغندی-هرات نیز تحت مطالعه قرار دارد و ریل گذاری خواف-هرات تا ماه آینده شروع می شود، و همچنان راه اهن شمال کشور نیز تا اواخر ماه آینده مطالعه اش تمام می شود.

همچنان، سرک هرات- کابل از مسیر بامیان در حال کار است و تا ماه آینده مسیر کابل تا بامیان به بهره برداری خواهد رسید و کار تدارکاتی اش از سمت هرات نیز به طول ۱۵۰ کیلومتر شروع شده است.

در همین حال، محمدالله بکتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی گفت که برای بهتر شدن وضعیت جاده ها و نگهداری آنها قرار است که در مسیرها ترازو/باسکول، پارکینگ و ترمینال های باربری ساخته شود تا مانع بروز ترافیک و تخریب سرک ها شود.

قابل ذکر است، کمیته ای متشکل از وزارت های فواید عامه، ترانسپورت، داخله و شهرداری به منظور بهتر شدن کیفیت و پیشرفت سرک و سرکسازی تشکیل شده است تا با شناسایی چالش و راهکارهای مناسب، نظام جاده ای کشور را رونق بدهند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала