قصد حمله اتمی امریکا بر افغانستان

© Photo / The U.S. National Archivesدیپلومات المانی: امریکا امکان واردنمودن ضربه هستوی بر افغانستان بررسی میکرد
دیپلومات المانی: امریکا امکان واردنمودن ضربه هستوی بر افغانستان بررسی میکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افشای قصد امریکا در باره بررسی امکان واردنمودن ضربه هستوی بر افغانستان

استعمال سلاح هستوی بر افغانستان به مثابه یکی از طرق پاسخ به اعمال تروریستی 11 سپتمبر سال 2011 در نیویارک بررسی میشد. در این باره در مصاحبه با مجله شپیگل میخائیل شتاینر که در حال حاضر سفیر المان در هند می باشد و در ان زمان — دستیار گیرهارد شریودر صدراعظم المان در باره مسایل سیاست خارجی و امنیتی بود، اعلام داشته است.

به گفته موصوف، "اسنادی موجود بودند" که تائید میکردند که امکان واردنمودن ضربه هستوی بررسی میشد. دیپلومات اظهار داشت: " انها در واقعیت امر تمام امکانات را بررسی میکردند".

شتاینر به مجله راجع به نگرانی برلین نسبت ان که واشنگتن به اندازه از اعمال تروریستی تکان خورده بود که میتوانست با شدت بیش از حد عکس العمل نشان دهد، معلومات داد. به قول دیپلومات، او با قصد شریودر در باره ابراز «حمایت بلاقید و شرط» از ایالات متحده امریکا مخالف بود و خواستار ان بود که المان نباید به کدام کشور اجازه هرعمل بدهد.

قابل یاداوری است که اعمال تروریستی 11 سپتمبر سال 2011 که از طرف «القاعده» به کمک طیارات مسافربری انجام شدند، باعث قتل تقریباً سه هزار نفر در نیویارک و واشنگتن و ایالت پینسلوانیا گردیدند. با اسمان خراش های در نیویارک مرکز تجارت جهانی و عمارت پنتاگون سه طیاره تصادم نمودند که توسط تروریستان اداره میشودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала