گروه هفت صحبت در مورد کامل پول های روسیه را متوقف کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ایران و عراق از دالر امتناع ورزیدند
ایران و عراق از دالر امتناع ورزیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2024
عضو شوید
به نوشته روزنامه فایننشال تایمز مقامات گروه هفت به طور خصوصی می گویند که موضوع مصادره کامل دارایی های روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد : "در حالی که اوکراین به تلاش برای مصادره کامل دارایی های روسیه ادامه می دهد، مقامات گروه هفت به طور خصوصی گفته اند که این موضوع دیگر مورد بحث قرار نمی گیرد. در عوض، آنها در حال بررسی راه های جایگزین برای به دست آوردن منابع مالی از دارایی های مسدود شده هستند."
این روزنامه اشاره کرد، کشورهای اروپایی "از ترس اقدام تلافی جویانه" می خواهند از هر چیزی که می تواند بر دارایی ها تأثیر بگذارد، دوری کنند.
Генеральный директор Tesla и основатель SpaceX бизнесмен Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ماسک: پول جدید به کیف در رویارویی با روسیه کمک نمی کند
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، گروه 7 و کشورهای اتحادیه اروپا تقریبا نصف از ذخایر پولی روسیه به میزان حدود 300 میلیارد یورو را مسدود کردند. کشورهای غربی فعالانه به دنبال راهی برای تصرف این دارایی ها و انتقال آنها به کی یف هستند.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمامیم "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و نورم های حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت امور خارجه روسیه مسدود کردن خزانه‌های روسیه را سرقت خواند و خاطرنشان نمود که این اقدامات نه فقط دارایی‌های افراد خصوصی، بلکه دارایی‌های دولتی مسکو را نیز هدف قرار می‌دهد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد، روسیه در صورت مصادره دارایی های مسدود شده خود در غرب پاسخ خواهد داد. وی افزود که مسکو نیز از این امکان برخوردار است که آن وجوهی را که کشورهای غربی در روسیه نگهداری می کردند و در واکنش به تصرف ذخایر دولتی روسیه مسدود شده بودند، پس ندهد" و "شکی نیست" که مسکو عمل متقابل را انجام خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала