وزارت خارجه چین: ایالات متحده نیرومندترین نیروی محرکه در نظامی سازی فضا است

© AP Photo / Matt Rourke155-мм артиллерийские снаряды M795 на армейском заводе боеприпасов в Пенсильвании, США
155-мм артиллерийские снаряды M795 на армейском заводе боеприпасов в Пенсильвании, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2024
عضو شوید
وزارت خارجه چین گفت، که ایالات متحده آشکارا فضا را به عنوان میدان نبرد تعریف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات پنتاگون درباره ای "جنگ افزار ضد ماهواره" چین و روسیه اعلام کرد، که ایالات متحده نیرومندترین نیروی محرکه در نظامی سازی فضا و همچنین بزرگترین تهدید برای امنیت فضا است؛ چین از امریکا می‌خواهد که از ترویج ادعاهای دروغین و همچنین جا به جای جنگ افزار در فضا دست بردارد.
پیش از این، یکی از مقام های ارشد پنتاگون روسیه و چین را به گسترش و جا به جایی جنگ افزارهای ضد فضایی زمینی و مداری متهم کرده بود.
Запретный город в Пекине, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2024
چین از مشکلات اساسی در روابط با امریکا نام برد
وزارت خارجه چین به اسپوتنیک گفت: "برای مدت طولانی، ایالات متحده دائماً نظریه قدیمی "تهدید فضایی چین" را تکرار می کند، چین را متهم کرده و در تلاش برای مخدوش سازی نام این کشور است، اما این مساله تنها تلاشی برای توجیه گسترش قدرت نظامی خود در فضا و نگهداشت چیرگی نظامی است".
این وزارتخانه افزود، که در واقع، "ایالات متحده آشکارا فضا را به عنوان میدان نبرد تعریف می کند، به طور فعال پتانسیل نظامی را در فضا توسعه می دهد و باعث ایجاد تقابل بین کشورهای بزرگ می شود".
همچنین این وزارت افزود: "آنها نیرومندترین نیروی محرکه در نظامی کردن فضا و تبدیل آن به صحنه عملیات نظامی و همچنین بزرگترین تهدید برای امنیت فضا هستند".
مقام های وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کردند، که چین از استفاده صلح‌آمیز از فضا حمایت می‌کند، با مسابقه تسلیحاتی در فضا مخالف است و به دنبال تسهیل مذاکرات و نتیجه گیری توسط جامعه بین المللی برای دستیابی به یک سند حقوقی در مورد کنترل تسلیحات در فضا به منظور حفظ صلح و امنیت در فضا است.
این وزارتخانه تاکید کرد: "ما یکبار دیگر از طرف امریکایی می‌خواهیم که از انتشار اظهارات نادرست و از ساخت سلاح و آمادگی برای جنگ در فضا دست بردارد و حقیقتا مسئولیت لازم را بر عهده بگیرد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала