روند سبز: طالبان 19 هزار ملیشه هلمندی، زابلی، فراهی و کندهاری را در پنجشیر جا به جا ساخته‌اند

© https://twitter.comتصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان
تصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2024
عضو شوید
واحد اطلاعاتِ روند سبز به رهبری معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان می‌گوید، که گروه طالبان نزدیک به 19 هزار "ملیشه" خود را از ولایت‌های کندهار، هلمند، زابل و فراه برای "سرکوب مردم" در ولایت پنجشیر جا به جا کرده‌اند‌.
به گزارش اسپوتنیک، روند سبز به رهبر امرالله صالح با نشر گزارش نوشته است، که در هر کیلومتر از خاک پنجشیر، 150 نیروی طالبان جابه‌جا شده‌اند.
روند سبز در سلسله گزارش‌های پژوهشی و کشفی‌اش "سطح اکمال لواهای ملیشه‌های طالب در ولایت پنجشیر" را بررسی کرده است. این روند اضافه کرده است، که قرارگاه‌ها و سوق الجیش این "ملیشه‌ها" بیش‌تر در مکتب‌ها، خانه های غصب‌شده، مسجد‌‌ها، محوطه آرام‌گاه قهرمان ملی، دانشگاه پنجشیر، انستیتوت تخنیکی پنجشیر و پوسته‌های نوتاسیس در بین قریه‌ها جابجا گردیده‌اند.
تصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2023
شکنجه سه غیرنظامی از سوی گروه طالبان در پنجشیر
این جریان گفته است، که در برگه‌های رسمی طالبان از این تشکیلات به‌نام "لوا‌های فوق‌العاده" نام برده شده است.
در گزارش تازه روند سبز آمده است، که 12 هزار و 800 طالب متعلق به وزارت دفاع طالبان و بیش از شش هزار طالب دیگر مربوط به وزارت داخله، ریاست استخبارات و گروه‌های غیررسمی طالبان می‌شود.
روند سبز در ادامه گزارش آورده است، که "دره پنجشیر نزدیک به 130 کلیومتر طول دارد، که اکنون در هر کیلومتر آن 150 نفر طالب جابه‌جا شده‌اند".
روند سبز در ادامه گزارش تازه خود درباره ای برخورد طالبان با مردم محل در پنجشیر گفته که طالبان در مناطق مختلف این ولایت دست به "جنایات هولناک مانند شکنجه، قتل، چپاول، توهین و تحقیر مردم" زده‌اند.
برپایه این گزارش، بیش‌تر طالبان با زبان مردم محل آشنایی ندارند و "مراوده" با مردم عام نیز به ندرت صورت می‌گیرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل 33 ولایت افغانستان به جز پنجشیر افغانستان را به دست گرفت و پس از چند هفته جنگجویان طالبان بر پنجشیر یورش برده و این ولایت را نیز پس از یک هفته درگیری زیر کنترل خود در آوردند و پس از آن در سال نخست درگیری های خونینی میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و جنگجویان گروه طالبان رخ داد. اگرچه بیشترین نیروهای جبهه مقاومت در کوهپایه های این ولایت جا به جا هستند، اما در ماه های پسین هیچگونه درگیری در این ولایت میان نیروهای جبهه مقاومت و جنگجویان گروه طالبان رخ نداده است.
اما در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه در ولایت های کابل، تخار و بغلان افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала