جبهه مقاومت: ادعای مبارزه ای گروه تروریستی طالبان به حیث مادر تروریزم با داعش دروغی بیش نیست

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت با نشر اعلامیه ای نوشته است، که گروه تروریستی طالبان به حیث مادر تروریزیم، مدعی مبارزه با داعش می‌باشد و تلاش می‌ورزد تا توجه کشورهای منطقه را به خود جلب نموده و به اصطلاح زیر نام مبارزه با شاخه خراسان داعش از کشورهای منطقه امتیازگیری نماید.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی در پیوند به پروپاگندای بزرگ‌نمایی داعش و طالبان با نشر اعلامیه ای نوشته است: "پسین ها شاهد کارزار تبلیغاتی هدفمند داخلی و خارجی هستیم که در راستای خلق و ترویج روایت کاذب جدیدی به راه انداخته شده که در واقع می‌توان آن را تحریف عامدانه واقعیت‌های موجود در باره هویت و ماهیت گروه‌های تروریستی در افغانستان و منطقه عنوان داد".
این جبهه در ادامه نوشته است: "درباره ای داعش، به ویژه شاخه خراسان این گروه تروریستی، جنگ روانی وسیعی به راه انداخته شده است. جالب‌تر این‌که گروه تروریستی طالبان به حیث مادر تروریزیم، مدعی مبارزه با داعش می‌باشد و تلاش می‌ورزد تا توجه کشورهای منطقه را به خود جلب نموده و به اصطلاح تحت نام مبارزه با شاخه خراسان داعش از کشورهای منطقه امتیازگیری نماید. در حالی‌که مبرهن است، طالب و داعش دارای آرمان، اهداف و استراتیژی مشترک بوده و تمام شواهد ده سال گذشته ثابت می‌سازد که این دو گروه تروریستی قابلیت‌های عملیاتی را با یکدیگر شریک نموده و متمم اهداف تخریبی یک‌دیگر بوده‌اند. هم‌چنان، این دو گروه از نقطه نظر خطرها و تهدیدهای امنیتی‌ای که برای افغانستان و منطقه در قبال دارند، دو روی یک سکه می‌باشند. آن‌هایی که تا دیروز از طالبان همچون ابزار خشن پیشبرد مقاصد استراتیژیک خود استفاده می‌کردند، حالا در صدد کسب مشروعیت برای طالبان شده و از داعش همچون ابزاری خشن در جهت تامین مقاصد جیوپلوتیک خود استفاده می‌کنند".
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2024
رهبر جبهه مقاومت ملی: اکنون مردم افغانستان غرب را به چشم یک "منافق" می‌بینند
این جبهه درباره ای همگونی این دو گروه افزوده است: "گروه تروریستی طالبان و گروه تروریستی داعش، از نظر فکر و عقیده، ایدیولوژی، اهداف، خشونت و درنده‌خویی، ستیز با مظاهر فرهنگ و تمدن بشری، حامیان خارجی و نحوه سربازگیری و اغفال جوانان، اشتراکات و شباهت‌های عام و تام با هم دارند و هر دو برای برهم زدن ثبات و امنیت افغانستان و منطقه در استخدام شبکه‌های مخوف استخباراتی بیرونی قرار دارند".
این جبهه چیرگی طالبان بر افغانستان خطر بزرگ برای افغانستان و منطقه و جهان دانسته خاطر نشان می کند: "همه ارزیابی‌های امنیتی نشان می‌دهند که با برگشت طالبان تروریست به قدرت، برغم ادعای دروغین این گروه درباره ای مبارزه با داعش، شاخه خراسان داعش در کنار بیش از بیست گروه تروریستی دیگر، فضا، زمینه و بستر امن و مساعدی برای رشد و گسترش پیدا کرده و عملا به یک تهدید جدی بالقوه برای امنیت و ثبات منطقه مبدل شده است".
این جبهه درباره ای کوشش برخی کشورها برای هویت سازی جدید داعش خراسان با همکاری طالبان نوشته است: "به نظر می‌رسد، اکنون توطیه شکل دیگری به خود گرفته است و تلاش صورت می‌گیرد تا برای گروه تروریستی شاخه خراسان داعش هویت جدیدی درست کنند. در این راستا، از سربازگیری شاخه خراسان داعش در میان تاجیکان صحبت شده و این موضوع به طور مشکوکی بزرگ‌نمایی می‌شود. هم‌چنان تلاش می‌شود که میان جبهه مقاومت ملی و گروه تروریستی شاخه خراسان داعش پیوندهای دروغین ایجاد کنند تا زمینه سرکوب بیشتر مقاومت‌گران فراهم شود. کما این‌که طالبان تروریست در دوسال و هشت ماه اخیر، با تمام توان به سرکوب مقاومت‌گران پرداختند اما مدعی شدند که داعشیان را از بین می‌برند".
این جبهه به کشورهای جهان و جوانان افغانستانی هشدار داده و چنین نگاشته است: "بنابراین، جبهه مقاومت ملی یک بار دیگر ضمن اعلام بیزاری از هر نوع تروریزم و دهشت‌افگنی به عنوان موقف اصولی خویش، به جوانان سلحشور ما در داخل کشور، که اراده مبارزه با گروه تروریستی طالبان را دارند و نیز به کشورهای منطقه پیام می‌دهد که نسبت به توطیه‌های بزرگ و نیرنگ‌های رنگارنگ دشمنان مردم ما بیداری و هوشیاری خود را حفظ کنند و آگاه باشند که جبهه مقاومت ملی از رسالت تاریخی خود در امر مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی در همه اشکال آن شانه خالی نخواهد کرد و همچنین تلاش‌های دشمنان مردم افغانستان برای مخدوش کردن هویت قوم شریف تاجیک نیز نافرجام خواهد بود".
در پایان این جبهه از ادامه مبارزه نیروهای این جبهه در برابر گروه های تروریستی تاکیده کرده و گفته است، که جبهه مقاومت ملی میراث‌دار نخستین شهدایی است که در مبارزه با تروریزیم جهانی به شهادت رسیدند و اکنون نیز جبهه مقاومت ملی، برغم بی‌تفاوتی جهان در برابر تروریزیم طالبانی و داعش، به مبارزه خود در برابر تمام اشکال هراس‌افگنی‌ با یک موقف روشن تاریخی ادامه می‌دهد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
اگرچه مقام های گروه طالبان همیشه از مبارزه و ریشه کن شدن گروه تروریستی داعش در افغانستان می گویند، اما گروه داعش هر از گاهی یورش های انفجاری و انتحاری در این کشور انجام می دهد. آخرین یورش جنگجویان داعش بر نمازگزاران شیعه در هرات بود و بیش از هفت نفر در آن جان باختند. پیش از این هم داعش یورش انتحاری در کندهار انجام داد که بیش از بیست نفر در آن کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала