سازمان کمک رسانی غزه: شمار جان باختگان بیش از 44 هزار نفر است

© AFP 2023Территории вокруг больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс, Палестина
Территории вокруг больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс, Палестина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2024
عضو شوید
سازمان کمک رسانی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، که پیکر بیش از 10 هزار نفر همچنان زیر آوار مانده و نیروهای کمکی امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سازمان کمک رسانی غزه امروز (سه شنبه) خبر داد، که پیکر بیش از 10 هزار نفر همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مانده است و با نزدیک شدن فصل گرما و متلاشی شدن جسدها، این مسأله می‌تواند موجب شیوع انواع بیماری‌ها شود.
به نوشته وبگاه عرب48، در این بیانیه آمده است: "برآورد ما این است که بیش از 10000 ناپدید وجود داشته باشند که از آغاز تجاوز تا امروز زیر آوار صدها ساختمان ویران شده باقی مانده و گروههای کمکی متخصص نتوانسته‌اند آن‌ها را بیابند، بنابراین آمار این شهیدان در درمانگاه ها و گزارش‌های وزارت بهداشت ثبت نشده است؛ بدین ترتیب شمار شهیدان از 44 هزار نفر فراتر رفته است".
Палестина сектор Газа люди толпа возвращение - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
چندرسانه ای
نگاره های از بازگشت 150 هزار فلسطینی به شمال نوار غزه + عکس
در بیانیه این سازمان آمده است، که در صورت فراهم نشدن امکانات لازم، بیرون کشیدن پیکر شهیدان 2 تا 3 سال زمان خواهد برد.
برپایه ای این بیانیه به دلیل نبود امکانات لازم، بسیاری از افرادی که امکان نجاتشان بود، در زیر آوار به شهادت رسیده‌اند.
سازمان کمک رسانی غزه در ادامه از سازمان‌های بین‌المللی به خصوص سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین‌المللی دفاع از غیرنظامیان و همه نهادهای مرتبط امدادی بین‌المللی خواست تا امکانات لازم برای آواربرداری را وارد غزه کنند.
از سوی دیگر دکتر "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (سه شنبه) با گذشت 207 روز از جنگ، از افزایش شمار شهیدان به 34535 نفر خبر داد و گفت، که ارتش اشغالگر در جریان 24 ساعت گذشته دست به 5 جنایت جدید در غزه زده که 47 شهید و 61 زخمی در پی داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала