زلنسکی تعداد کشته شده‌گان را کم اعلام میکند تا دیگران فرار نکنند

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2024
عضو شوید
نماینده پارلمان اوکراین که نخواست نامش فاش شود، اطلاع داد که ولادیمیر زلنسکی هنگام اعلام رقم 31 هزار کشته در ماه فوریه، تعداد کشته شدگان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین را به مراتب کمتر ذکر کرد تا باعث ترساندن اوکراینی های بسیج شده نشود.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه هاخبر داده اند که به دلیل کمبود شدید سرباز در صفوف قوای مسلح اوکراین و برتری فدراسیون روسیه در قدرت رزمی، کیف به احتمال زیاد نمی تواند در سال جاری به حمله متقابل محاسبه کند.
پیشتر سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد از ابتدای سال 2024، قوای مسلح اوکراین بیش از 71 هزار نفر و 11 هزار قطعه تجهیزات را از دست داده اند. شویگو خاطرنشان کرد که تلفات قوای اوکراین تقریباً سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
وزیر افزود که قوای مسلح همچنان به بیرون راندن دشمن از مواضع خود ادامه می دهد و به آنها اجازه نمی دهد در خطوط جدید جای پای خود را محکم کنند.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، در اظهار نظر خود در مورد اظهارات زلنسکی در باره کم جلوه دادن تلفات اوکراین در میدان های نبرد گفت که هر شهروند اوکراینی می داند که این دروغ است.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2024
اعتراف زلنسکی: بدون دریافت کمک های غرب شرایط برایمان بسیار دشوار می شود
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در 20 فبروری گفت که قوای مسلح اوکراین تنها در جریان حمله متقابل ناموفق از 4 جون 2023 تاکنون 166 هزار کشته و زخمی از دست داده اند. ولادیمیر سالدو، والی منطقه خرسون اظهار داشت که زلنسکی تلفات قوای مسلح اوکراین را حداقل 10 برابر کمتر اعلام می کند.
در 11 اپریل، پارلمان اوکراین لایحه پر سر وصدا برای تقویت بسیج عمومی در اوکراین را تصویب کرد. این قانون کلیه افراد مشمول خدمت سربازی را موظف می کند که ظرف 60 روز از تاریخ لازم الاجرا شدن سند، اطلاعات خود را در ادارات نظام وظیفه به روز کنند. برای انجام این کار، باید شخصاً در اداره ثبت نام و ثبت نام سربازی حاضر شده یا در "حساب سربازی الکترونیکی" ثبت نام کردد، که از طریق آن احضاریه نیز قابل تقدیم است. احضاریه حتی در صورتی که سرباز وظیفه شخصاً آن را ندیده باشد، ابلاغ شده تلقی می شود: تاریخ "تحویل" احضاریه، تاریخی در نظر گرفته می شود که سند با عدم امکان تحویل شخصی مهر شده است.
"
در این لایحه مقرر شده است: کسانی که به خدمت سربازی مؤظف اند باید همیشه شناسنامه سربازی را به همراه داشته باشند و در اولین درخواست کارکنان ادارات نظام وظیفه و نیروی انتظامی آن را ارائه کنند. ممکن است کسانی که نمی خواهند خدمت کنند، از حق رانندگی ترانسپورت محروم میشوند. شرایط اعزام به خدمت در سند مشخص نشده است. این ماده در آستانه ارائه برای بررسی در قرائت دوم از سند حذف شد که باعث خشم تعدادی از نمایندگان گردید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала