ترس و وحشت در سراسر اوکراین حاکم شده است

© AP Photo / Fatima Shbairقصف قوات الجيش الإسرائيلي في مدينة غزة، قطاع غزة، فلسطين
قصف قوات الجيش الإسرائيلي في مدينة غزة، قطاع غزة، فلسطين - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2024
عضو شوید
روس‌ها بلافاصله پس از تحویل بمب‌های خاص و قوی دور برد امریکایی به میدان نبرد، توانستند فعالیت قوای اوکراین را به صفر برسانند.
به گزارش اسپوتنیک اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی امریکا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که قوای اوکراین هیچ نتیجه ای از استفاده از راکت های دوربرد امریکاییATACMS به دست نخواهد آورد، زیرا قوای مسلح روسیه با استفاده از سیستم های جنگ الکترونیکی فعالیت آن ها را خنثی می کنند.
وی در ادامه نوشت: "روس‌ها بلافاصله پس از ورود این سلاح به میدان نبرد توانستند بمب‌های ویژه دوربرد امریکایی را مسدود کنند و کاملاً مفید بودن این تسلیحات را به صفر برسانند. همین اتفاق در مورد انواع دیگر "تسیحات جادویی" که غرب به اوکراین منتقل کرده نیز رخ داد.
راکت هایATACMS نیز به همین سرنوشت دچار خواهند شد. همین سرنوشت نیز در انتظارF-16 خواهد بود.
به گفته ریتر، زمان آن رسیده است که تحلیلگران نظامی غربی متوجه شوند که ایده برتری نظامی متحدان کیف فقط یک افسانه است. وی تاکید کرد که چنین نگرشی می تواند غرب را به فروپاشی نظامی برساند.
Военные учения США и Южной Кореи с использованием Армейского тактического ракетного комплекса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
امریکا در حال بررسی امکان ارسال راکت های دوربرد ATACMS به اوکراین است
قابل ذکر است، رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت امریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو قوای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کیف ضرر خواهد کرد.
ویکتور اوربان، صدراعظم هنگری نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала