گفت و گوی تیلیفونی پوتین و رئیسی درباره ای وضعیت خاورمیانه

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Ирана Эбрахим Раиси и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Москве
Президент Ирана Эбрахим Раиси и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
عضو شوید
کرملین از گفت و گوی تیلیفونی رئیسان جمهور روسیه و ایران درباره ای وضعیت خاورمیانه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، کرملین اعلام کرد، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در گفت وگوی تیلیفونی پس از یورش اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و اقدامات تلافی جویانه تهران درباره ای وضعیت خاورمیانه گفت و گو کردند.
پوتین ابراز امیدواری کرد، که همه طرف ها خویشتن داری معقول از خود نشان دهند و اجازه دور جدیدی از رویارویی را ندهند. رئیس‌جمهور ایران هم با اشاره به اینکه اقدامات ایران اجباری و محدود بوده است، بر بی‌علاقگی خود به تشدید بیشتر تشدید تاکید کرد.
عملیات نظامی شبانه ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2024
چندرسانه ای
عملیات نظامی شبانه ایران + داده نمایی
در بیانیه کرملین آمده است: "در جریان تبادل نظر در مورد موضوعات مرتبط با روابط روسیه و ایران، تمایل متقابل برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای پروژه‌های زیربنایی سودمند متقابل ابراز شد".
پوتین همچنین پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر را به رئیسی و همه مسلمانان ایران شاد باد گفته است.
گفت و گوی پوتین و رئیسی درباره ای اوضاع غزه
ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی، رئیسان جمهور روسیه و ایران، در تماسی تیلیفونی بر رویکردهای اصولی خود در راستای آتش بس بی درنگ در نوار غزه و تسهیل کمک های بشردوستانه تاکید کردند.
سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: "(در این تماس تیلیفونی) در این راستا بر رویکردهای اصولی روسیه و ایران در راستای آتش‌بس بی درنگ در نوار غزه، تسهیل اوضاع دشوار انسانی و ایجاد شرایط برای حل سیاسی و دیپلماتیک بحران مورد تایید و تاکید قرار گرفت".
کرملین: پوتین و رئیسی عدم حل مناقشه فلسطین و اسرائیل را علت اصلی رویدادهای خاورمیانه خواندند
کاخ کرملین کرملین اعلان کرد، که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران اعلام کردند که علت اصلی حوادث خاورمیانه، مناقشه حل‌نشده فلسطین و اسرائیل است.
کاخ کرملین در بیانیه ای خبر داد:"هر دو طرف اعلام کردند که علت اصلی رویدادهای روان در خاورمیانه، عدم حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل است".
یادآوری می کنیم، که یک یگان زبده نیروهای مسلح ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به نابودی کنسولگری ایران در سوریه در آغاز ماه اپریل از سوی هواپیماهای اسرائیلی، در شب 14 اپریل به خاک اسرائیل یورش برد. به گفته منابع مختلف، این یورش شامل صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از آن میان پهپادهای کامیکازه شاهد، موشک های ابرصوت فتاح و فتاح-2 بود. شبکه تلویزیونی دولتی ایران پرس تی وی گزارش داد، که همه ا ی موشک های ابرصوت به اهداف خود رسیده اند.
به گفته ارتش اسرائیل، ایران در مجموع بیش از 300 مهمات و پهپاد از آن میان نزدیک به 170 پهپاد، بیش از 30 موشک کروز و بیش از 120 موشک بالستیک پرتاب کرده است. در عین حال، اسرائیل اعلام کرد که تنها "چند موشک" به این کشور رسیده و "خسارات جزئی" وارد کرده است.
محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تهران عملیات "وعده صادق" را به پایان رسانده و قصد ادامه آن را ندارد، اما اگر اسرائیل تدابیری اتخاذ کند، عملیات بعدی ایران بزرگتر از عملیات پیشین خواهد بود.
بنی گانتز، وزیر اسرائیل گفت که این کشور قصد دارد ائتلاف منطقه ای در برابر تهدید ایران ایجاد کند و در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این یورش پاسخ دهد. انتظار می رود که دولت اسرائیل در آینده نزدیک درباره ای گام های بعدی تصمیم گیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала