- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کنکاش نامنتظره درباره ای پایان درگیری اوکراین در آلمان

© Sputnik / Viktor AntonyukРоссийские военные и бойцы ЛНР в освобожденном Лисичанске
Российские военные и бойцы ЛНР в освобожденном Лисичанске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عضو شوید
روزنامه نگار آلمانی نوشت: زمان آن فرا رسیده است که غرب متوجه شود روسیه می تواند در مناقشه اوکراین پیروز شود.
به گزارش اسپوتنیک، توماس فاسبندر، روزنامه‌نگار برلینر سایتونگ می‌نویسد، که متحدان غربی کیف باید واقعیت‌های منطقه جنگی در اوکراین را بشناسند و قالب بحث درباره ای گزینه‌های احتمالی برای پایان دادن به درگیری را تغییر دهند.
او نوشت: "پس از نزدیک به 780 روز جنگ، زمان آن فرا رسیده است که با واقعیت آنچه در حال رخ دادن است روبرو شویم".
Иностранные наемники во время тренировки на военном полигоне. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
چندرسانه ای
هدف قرار گرفتن مزدوران فرانسوی در اسلاویانسک از سوی ارتش روسیه
به گفته نویسنده مقاله، آماده سازی هر عملیات تهاجمی از طرف اوکراینی به چند صد هزار سرباز باتجربه و همچنین وجود ذخایر قابل توجه تجهیزات، سلاح و مهمات نیاز دارد. در همان زمان، روزنامه نگار هدف اعلام شده توسط کی یف برای رسیدن به مرزهای 1991 را "توهم آمیز" خواند، حتی اگر کل اقتصاد متحدان غربی کیف به پایگاه نظامی منتقل شود.
با توجه به این شرایط، نویسنده مقاله اظهار داشت که آلمان و سیاستمداران غربی باید در نگرش خود نسبت به قابل قبول بودن گزینه های خاص برای حل مناقشه تجدید نظر کنند.
او از سیاستگران آلمانی پرسید: "در آلمان، همان فرمول‌های کلیشه‌ای همیشه تکرار می‌شوند: روسیه حق پیروزی ندارد. اوکراین نباید ببازد." باید پیروز باشد. انگار آلمان حق رأی دارد. آیا اصلاً به واقعیت علاقه دارید؟".
در همین راستا، این روزنامه‌نگار از جامعه سیاسی غرب خواست تا به واقعیت‌های در حال تغییر واکنش مناسبی نشان دهند، بدون اینکه بحث در مورد ساخت قالب جدیدی از نظم جهانی را کنار بگذارند.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها تاکید کرده است که دوران نظم جهانی تک قطبی در حال تبدیل شدن به گذشته است. به گفته وی، پسین ها تلاش‌ها برای بازآفرینی چنین جهانی شکل‌های کاملاً زشت پیدا کرده و برای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای روی کره زمین پذیرفتنی نیست و کل نظم جهانی تک قطبی ساخته شده توسط غرب ضد دمکراتیک، فریبکارانه و ریاکارانه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала