کاخ سفید: نشانه ای دال بر تصمیم اسرائیل برای پاسخ به یورش ایران نمایان نیست

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عضو شوید
هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا گفت: واشنگتن شاهد نشانه ای دال بر تصمیم اسرائیل برای واکنش به یورش ایران نیست.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا گفت: واشنگتن شاهد نشانه ای دال بر تصمیم اسرائیل برای واکنش به یورش ایران نیست، به گفته وی، امریکا حق تل آویو را برای چنین تصمیمی به رسمیت می شناسد، اما خواهان گسترش درگیری نیست.
امروز دوشنبه کابینه نظامی-سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای بررسی واکنش به یورش ایران که در انتقام یورش به کنسولگری خود در سوریه انجام شد، تشکیل نشست می دهد.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
نماینده دائم ایران در سازمان ملل: اسرائیل از ترس جرأت پاسخ نظامی را ندارد
کربی در مصاحبه ای با "ای.بی.سی" گفت:"در حال حاضر ما هیچ نشانه ای نمی بینیم که آنها تصمیمی گرفته و در صدد اجرای آن باشند. بدیهی است که تصمیم درباره این موضوع و اعلام آن بر عهده خود آنهاست".
این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، نتانیاهو را متقاعد کرده است که از یورش متقابل خودداری کند، پاسخ داد: "باز هم، این به نخست وزیر و کابینه جنگ بستگی دارد. رئیس جمهور در عین حال به صراحت اعلام کرد که ما به دنبال جنگی بزرگتر در منطقه و به دنبال درگیری با ایران نیستیم".
رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند، که بایدن از نتانیاهو خواسته است که تنش‌ها را تشدید نکند و دفع صدها پهپاد و موشک ایرانی را یک پیروزی با حداقل تلفات بداند.
کربی گفت: "(این واقعه بیانگر) موفقیتی بزرگی بود. نه تنها برتری نظامی به نمایش گذاشته شد، بلکه آنها نشان داده اند که تنها نیستند. ائتلافی از کشورها وجود دارد که مایل به کمک به آنها برای دفاع از ایشان هستند".
وی بار دیگر از کنگره خواست تا لایحه کمک به متحدان امریکا از آن میان اسرائیل و اوکراین را به طور کامل تصویب کند. این مقام تصریح کرد: "اگر حوادث شنبه شب چیزی را ثابت کرده باشد، آن احساس نیاز بی درنگ برای کمک به متحدان ما یعنی اسرائیل و البته اوکراین است".
یادآوری می کنیم، که یک یگان زبده نیروهای مسلح ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به نابودی کنسولگری ایران در سوریه در آغاز ماه اپریل از سوی هواپیماهای اسرائیلی، در شب 14 اپریل به خاک اسرائیل یورش برد. به گفته منابع مختلف، این یورش شامل صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از آن میان پهپادهای کامیکازه شاهد، موشک های ابرصوت فتاح و فتاح-2 بود. شبکه تلویزیونی دولتی ایران پرس تی وی گزارش داد، که همه ا ی موشک های ابرصوت به اهداف خود رسیده اند.
به گفته ارتش اسرائیل، ایران در مجموع بیش از 300 مهمات و پهپاد از آن میان نزدیک به 170 پهپاد، بیش از 30 موشک کروز و بیش از 120 موشک بالستیک پرتاب کرده است. در عین حال، اسرائیل اعلام کرد که تنها "چند موشک" به این کشور رسیده و "خسارات جزئی" وارد کرده است.
محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تهران عملیات "وعده صادق" را به پایان رسانده و قصد ادامه آن را ندارد، اما اگر اسرائیل تدابیری اتخاذ کند، عملیات بعدی ایران بزرگتر از عملیات پیشین خواهد بود.
بنی گانتز، وزیر اسرائیل گفت که این کشور قصد دارد ائتلاف منطقه ای در برابر تهدید ایران ایجاد کند و در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این یورش پاسخ دهد. انتظار می رود که دولت اسرائیل در آینده نزدیک درباره ای گام های بعدی تصمیم گیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала