روند سبز: بیش از نیمی نیروهای طالبان خیالی است

© AFP 2023Боевики "Талибана" (движение "Талибан" находится под санкциями ООН за террористическую деятельность) праздную год прихода власти, Каблу, Афганистан
Боевики Талибана (движение Талибан находится под санкциями ООН за террористическую деятельность) праздную год прихода власти, Каблу, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عضو شوید
روند سبز با انتشار پیامی از شمار نیرو‌های "واقعی" و "خیالی" در وزارت دفاع طالبان پرده برداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، واحد اطلاعات روند سبز به رهبری امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان می‌گوید، که طالبان بدخشانی به این‌که "ابلهان مفیدِ" بیش نبوده‌اند پی برده‌اند.

این روند همچنان در این پیام به ‏شمار نیرو‌های "واقعی" و "خیالی" در وزارت دفاع طالبان پرداخته است.
برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2024
آتش زدن برگه های تصفیه فرمان رهبر طالبان از سوی جنگجویان این گروه + ویدیو


به گفته‌ی این روند "از صد و هفتاد هزار نیروی گزارش‌شده در وزارت دفاع طالبان به تخمین اغلب حدود هفتاد هزار واقعی است و متباقی حضور فزیکی ندارد".

در گزارش روند سبز آمده است، که برای شماری از افراد مسلح طالبان به اساس روابط قومی و عشیره‌یی در حالی‌که در دهکده و خانه‌های شان قرار دارند امتیاز پرداخته می‌شود. این رفتار به‌خصوص در شمال افغانستان جایی‌که حمایت اجتماعی برای طالب وجود ندارد بیش‌تر رایج است.

واحد اطلاعات رسا گفته که این گزارش‌ استوار بر دست‌یابی به صد‌ها سند داخلی و ده‌ها سند محرم از داخل وزارت دفاع طالبان می‌باشد.
روند سبز تصریح کرده که در دو سال گذشته طالبان تا حال پنج دور تفتیش انجام داده‌اند؛ اما با پرده‌پوشی سردسته‌هایی که منافع مالی شان در خطر است مواجه شده است.

واحد اطلاعاتی رسا افزوده: "فورم تقرر نزدیک به پنجاه هزار تن از افراد وزارت دفاع طالبان را تا کنون به‌دست آورده است و 93 درصد از تشکیلات وزارت دفاع طالبان پشتون بوده و متباقی به گفته‌ی خودشان (فارسی‌وان) اند".

روند سبز گفته است، که طالبان در ولایت بدخشان اول فرماندهان بدخشانی را تبدیل کردند، پس از خلع سلاح کردند و حالا نوبت صفوف نیرو‌های شان رسیده است.

روند سبز به رهبری معاون پیشین رییس‌جمهور فراری افغانستان می‌گوید که دزدی اعاشه در تشکیلات این وزارت بسیار گسترده و عام‌ شده است. نیرو‌های که تعداد واقعی‌شان در کندک‌های محلی و ساحوی به صد نفر می رسد سه صد نفر شامل راپور معاش می‌شوند.

این روند گفته: "به‌صورت مبهم و مشکوک به صد‌ها نفر افراد انتقال داده شده غیربومی به بهانه این‌که پدران شان پیش از این از فاریاب و بادغیس کوچانده شده بودند تذکره کاغذی از ولایات شمال توزیع شده است و این افراد شامل معاش و امتیاز تشکیلات این وزارت شده‌اند که اکثر شان حتی با منطقه که از آن تذکره گرفته‌اند هیچ نوع شناخت و بلدیت ندارند".
روند سبز افغانستان (رسا) گفته است، که درخواست وزارت زراعت برای سال جدید 1403 دو برابر شده و به 1.15 میلیارد دالر رسیده است، که می تواند به معنای افزایش تهدیدات خارجی و همچنین تعمیق رقابت بین جناح های داخلی جنبش باشد.
با توجه به این که بودجه سالانه طالبان حدود 2.7 میلیارد دالر است، تنها سهم وزارت دفاع در این مبلغ 21 درصد است که به نظر می رسد با توجه به داده های قبلی، درست باشد

از نظر بودجه در وزارت دفاع طالبان در صدر است:
وزارت اقتصاد - 330 ميليون دالر
مديريت تدارکات لوی درستیز 170 ميليون دالر (تدارکات)
مديريت صحی لوی درستیز 9.5 ميليون دالر
دفتر تخصصی لوی درستیز طالبان 8.7 ميليون دالر (در حال حاضر 300 ميليون دالر درخواست شده که می‌تواند به خريد تسليحات و قطعات ديگری اشاره داشته باشد).
یادآوری می کنیم، که روند سبز افغانستان به رهبری امرالله صالح در یک ماه پسین پنج مدرک حاوی اطلاعات مهم درباره ای طالبان را فاش کرده که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در افغانستان بازتاب وسیعی داشته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала