جبهه مقاومت ملی: اسرائیل از تشدید بیشتر درگیری ها جداً خودداری نماید

© @https://twitter.comرهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر اعلامیه ای پس از یورش ایران بر اسرائیل، این یورش را حق مشروع ایران دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان در واکنش به یورش ایران بر اسرائیل با نشر اعلامیه ای نوشت: "جبهه مقاومت ملی افغانستان اقدام دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در برابر اسرائیل، مبنی بر ماده 51 منشور ملل متحد در پاسخ به حمله اسرائیل بالای قونسلگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه مشروع میداند و امیدوار است تا رژیم اسرائیل از تشدید بیشتر درگیری ها جداً خودداری نماید. حمله دو هفته قبل بالای نمایندگی قونسلی جمهوری اسلامی ایران در دمشق خلاف تمام موازین بین المللی به ویژه کنوانسیون ویانا پیرامون روابط دپلماتیک صورت گرفته بود".
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
نماینده دائم ایران در سازمان ملل: اسرائیل از ترس جرأت پاسخ نظامی را ندارد
این جبهه در ادامه درباره ای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چنین دیدگاهش را بیان کرده است: "جبهه مقاومت ملی از اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش بس فوری در غزه استقبال کرده و خواهان تجدید و تنفیذ عاجل آن میباشد. جبهه همچنان از بررسی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط شورای امنیت آن سازمان استقبال مینماید و امیدوار است تا هرچه زودتر کشور فلسطین به صفت عضو کامل و پرافتخار آن سازمان وظایف خود را در قبال حقوق حقه مردم فلسطین و قضایای منطقه و جهان آغاز نماید".
در ادامه این اعلامیه آمده است: "افغانستان از بدو اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل در کنار مردم فلسطین قرار داشته، از مبارزات خستگی ناپذیر شان برای ایجاد یک دولت مستقل دفاع نموده و برای تحقق صلح دایمی و عادلانه در فلسطین، در همکاری با جهان اسلام و جامعۀ جهانی در چوکات سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل ‌متحد از این پروسه به صورت متداوم حمایت نموده است. نزدیک به نیم قرن است که افغانستان عضویت کمیته اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین را در سازمان ملل متحد داشته است و برای سالیان متمادی به صفت معاون ریاست آن کمیته ایفای وظیفه نموده است. افغانستان در ادوار مختلف، چندین بار با مردم فلسطین از طریق مساعدت های نقدی همدردی و همکاری نموده است".
این جبهه همچنان فلسطین را با افغانستان مقایسه کرده نوشته است: "امروز که مردم افغانستان مانند مردمان فلسطین قربانی مظالم گروه تروریستی و سفاک طالبان قرار دارند و در مبارزه برای آزادی و عدالت قربانی میدهند، درد وغم مردم فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه را بیش از همه زیادتر حس می‌کنند".
این جبهه یورش های اسرائیل بر غزه را نکوهش و تاکید کرده است: "جبهه مقاومت ملی افغانستان، در خلای یک حکومت مشروع در کشور، سیاست همیشگی افغانستان را در قبال مردم فلسطین با قاطعیت بیشتر ادامه داده، حملات بی رحمانه اسرائیل را در نوار غزه محکوم نموده و از مطالبات برحق فلسطینیان در چارچوب قطعنامه های سازمان ملل متحد حمایت می‌نماید. جبهه مقاومت ملی افغانستان یک بار دیگر تاکید میکند که معضل فلسطین نتیجه اشغال ظالمانه چندین دهه و سیاست توسعه طلبانه رژیم اسرائیل در خاک های فلسطین است و اقدامات آن رژیم در خصوص توسعه شهرک ها در مناطق مورد منازعه محرک اصلی بحران جاری می‌باشد".
این جبهه در پایان از کشورهای اسلامی خواستار پشتیبانی از فلسطین شده نوشته است: "جبهه مقاومت ملی افغانستان یکبار دیگر از کشورهای اسلامی می طلبد تا در خصوص حل عادلانه مساله فلسطین در یک همگرایی میان خود و جهان پیشگام شوند".
یادآوری می کنیم، که ایران شنبه‌شب، 13 اپریل در واکنش به یورش چند روز پیش اسراییل بر کنسول‌گری تهران در دمشق، دست‌کم 300 پهپاد و موشک به‌ سوی اسراییل پرتاب کرد.
ارتش اسراییل گفته است، که ایران در جریان نخستین یورش نظامی مستقیم خود، 185 پهپاد، 36 موشک کروز و 110 موشک زمین‌به‌زمین به‌ سوی اسراییل پرتاب کرده است.
پیش از این، نیروی هوایی اسرائیل در روز نخست اپریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه یورش برد. بنابر اعلام سپاه ایران، هفت افسر سپاه از آن میان دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت، که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала