مکسیکو از ایران و اسرائیل خواهان خویشتنداری شد

© Flickr / J. Stephen Connمکسیکو
مکسیکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2024
عضو شوید
دولت مکسیکو به پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت تهران در دمشق واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایسنا خبر داد که دولت مکسیکو پس از پاسخ نظامی شب گذشته ایران به اسرائیل خواستار خویشتنداری طرف‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه شد.
در بیانیه دولت مکسیکو آمده است: ما استفاده از زور در روابط بین‌الملل را محکوم می‌کنیم و از طرف‌ها می‌خواهیم تا خویشتنداری کنند و به دنبال راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز باشند تا از درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر جلوگیری کنند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد که در پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه امریکا در واکنش به پاسخ نظامی ایران بیانیه‌ای منتشر کرده گفت: ما به دنبال تشدید تنش (با ایران) نیستیم اما به حمایت از دفاع اسرائیل ادامه خواهیم داد و همان‌طور که رئیس‌جمهور ایالات متحده تصریح کرد، از پرسنل خود دفاع خواهیم نمود.
همچنین مانوئل آدورنی، سخنگوی رئیس جمهور آرژانتین در بیانیه‌ای گفت که رئیس‌جمهور این کشور سفر خود به دانمارک را لغو کرده است و به دلیل حمله ایران به اسرائیل به بوئنوس آیرس باز خواهد گشت.
آدورنی به منظور تشکیل یک کمیته اضطراری برای بررسی آخرین وضعیت اسرائیل در حال بازگشت به خانه است تا مسئولیت خود را در این اوضاع انجام دهد و اقدامات را با روسای جمهور غرب هماهنگ کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала