اسرائیل باید پروگرام تسلیحات هسته‌ای ایران را نابود کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا
جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2024
عضو شوید
بولتون: اسرائیل باید در جواب به حمله ایران، به فکر نابودی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران باشد.
به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل باید در پاسخ به حمله ایران، "نابودی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران" را در نظر بگیرد.
وی در ادامه گفت: " این حمله، شکست بزرگی در سیاست مهار از جانب اسرائیل و امریکا بود. اسرائیل باید "واکنش قوی تری" نسبت به اقدامات ایران نشان بدهد".
بولتون افزود: "با اطمینان می توان گفت که هیچ یک از راکت های پرتاب شده توسط ایران در این مرحله حاوی کلاهک هسته‌ای نبوده است، اما هرگز نمی‌توان گفت که حمله بعدی، یعنی راکت‌های بالستیک بعدی، چه زمانی ممکن است حاوی سرگلوله هسته‌ای نباشد. بنابراین، از جمله اهداف بسیاری که اسرائیل باید در نظر بگیرد، امکان نابودی برنامه تسلیحات هستوی ایران است".
وی ابراز امیدواری کرد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، تلاش برای منصرف کردن بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل از این نوع حملات نشان ندهد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 13 اپریل (یکشنبه شب) اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در ماه اپریل به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چند ده تا صدها راکت و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه "شاهد" تشکیل شده است.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
زاخارووا: اعتراف بولتون در مورد "سازماندهی کودتا" نیازمند تحقیقات بین المللی است
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که قوای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
قوای هوایی اسرائیل روز اول اپریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، قوماندان قوای قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، جنرال سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала