- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بزبان آوری تکان دهنده ای فرمانده نیروهای مسلح اوکراین درباره ای درگیری

© AP Photo / LibkosУкраинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото
Украинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
عضو شوید
فرمانده گردان/کندک نیروهای مسلح اوکراین به احتمال از دست دادن سرزمین های اوکراین تا دنیپر اعتراف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پاول کوریلنکو، فرمانده گردان/کندک نیروهای ویژه ارتش اوکراین در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت: بدون کمک غرب، نیروهای مسلح اوکراین قادر به دفع یورش ارتش روسیه نخواهند بود و قلمرو خود را تا رودخانه دنیپر از دست خواهند داد.
طبق ایده های وی، نزدیک به تابستان، نیروهای روسی آماده یورش به منطقه در محل اتصال مناطق زاپروژیا و دونتسک خواهند بود و سعی می کنند در جهتی از خارکف به مناطق پولتاوا پیشروی کنند. افسر بر این باور است، که پس از این، خط مقدم گسترش می یابد و ساحه درگیری بیشتر می شود.
Украинские военнослужащие на позициях под Артемовском (Бахмутом). АРхивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ناهماهنگی نیروهای مسلح اوکراین سبب کم تاثیری آنها شده است
او گفت: "ما در معرض یک یورش تمام عیار و قدرتمند خواهیم بود. آن (خط مقدم) در امتداد رودخانه دنیپر یخ خواهد زد و ما تا این خط قلمرو را از دست خواهیم داد. این به اصطلاح نقطه عطف، که اکنون در راه است، به طور مصنوعی توسط شرکای غربی ما ایجاد شده است".
افزون بر این، وی وضعیت ارائه گلوله و مهمات به نیروهای مسلح اوکراین را وحشتناک خواند، زیرا سلاح های غربی موجود به سرعت در حال اتمام است.
در 2 اپریل، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، در دیدار با رهبری نیروهای مسلح روسیه گفت، که از جنوری، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 80 هزار پرسنل نظامی، 14 هزار واحد سلاح های مختلف، از جمله بیش از 1200 تانک ها و سایر خودروهای زرهی رزمی خود را از دست داده اند.
وی همچنین اظهار داشت، که اوکراینی‌ها پس از شکست در ضد حمله تابستانی، تلاش ناموفقی برای به دست آوردن جای پایی در برخی خطوط دارند و ارتش روسیه همچنان نیروهای مسلح اوکراین را به سوی غرب می رانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала