بریتانیا خواستار یورش به ایران در صورت یورش تهران به اسرائیل است

© Sputnik / Alex McNaughtonВид с противоположного берега реки Темза на Вестминстерского дворца в Лондоне
Вид с противоположного берега реки Темза на Вестминстерского дворца в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
عضو شوید
یک روزنامه انگلیسی نوشت، که اگر ایران به اسرائیل ضربه بزند، انگلیس باید به ایران یورش ببرد.
به گزارش اسپوتنیک، ریچارد کمپ، ستون‌نویس روزنامه انگلیسی تلگراف، از بریتانیا خواست در صورت یورش تهران به اسرائیل، "اقدام نظامی مستقیم بر ایران" انجام دهد.
پیشتر رسانه های امریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی ایران و امریکا گزارش داده بودند، که ایران قصد دارد با بکارگیری از موشک های بالستیک و پهپادهای حاوی مواد منفجره به ده ها هدف حساس در اسرائیل از آن میان زیرساخت های انرژی و ساختارهای گوناگون دیگر یورش ببرد.
قوای بحری بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2020
بریتانیا آمادگی حمله بر ایران را می گیرد
ستون نویس می نویسد: "بریتانیا همچنین مسئولیت روشنی دارد که در صورت یورش بزرگ ایران در کنار واشنگتن و بیت المقدس بایستد. این به این معنی است که سخنان لرد کامرون "ما از حق دفاع از خود اسرائیل حمایت می کنیم" باید بیش از یک ادعای ساده لوحانه باشد و انگلیس باید آماده اقدام نظامی مستقیم در برابر ایران باشد".
کمپ در مقاله‌ای با عنوان "اگر ایران به اسرائیل یورش برد، باید به ایران یورش ببریم"، امریکا و انگلیس را به دلیل "ضعف" که باعث شده ماهواره‌های ایران در غزه و چندین کشور خاورمیانه از 7 اکتوبر اسرائیل را هدف قرار دهند، مقصر می‌داند.
به گفته وی، با ورود جو بایدن به کاخ سفید، سیاست سختگیرانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا در قبال تهران، جای خود را به "مماشات زانو زده" داد.
این مقاله‌نویس معتقد است، که این همراه با تصمیم‌های دیگر واشنگتن، برای ایران مانند "پارچه سرخ برای گاو نر" شد.
او افزود، که لندن با رویکرد نسبتاً نرم خود، "پارچه سرخ خود را درست در کنار واشنگتن" در مقابل ایران تکان داد.
به گفته کمپ، دقیقاً این نوع بی کفایتی راهبردی در بریتانیا، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی است که به خشونت امروز در اسرائیل و تشدید تنش ها در منطقه کمک کرده است. این مقاله همچنین به این واقعیت اشاره می کند، که کشورهای عربی، با ترس از ایران، آماده هستند تا از غرب پشتیبانی کنند، نه از غرب، و به ادعای "جاه طلبی های سرزمینی" روسیه و چین در مناطق دیگر اشاره می کند.
یادآوری می کنیم، که بنا به گزارش وزارت دفاع سوریه، شامگاه اول اپریل، حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه انجام شد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه یک حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است. بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (یگان‌های زبده نیروهای مسلح)، در حمله رژیم صهیونیستی 7 افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سرتیپ سپهبد محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند. وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد، که این حق را برای خود محفوظ می داند که به حمله هوایی اسرائیل به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را برای خود محفوظ می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала