گفت و گوی لاوروف با همتای چینی اش درباره ای آشفتگی اوکراین + ویدیو

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Китая Ван И и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров. Архивное фото
Министр иностранных дел Китая Ван И и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که درباره ای آشفتگی اوکراین با وزیر امور خارجه چین گفت و گو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، که در نشست پکن با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، درباره ای آشفتگی اوکراین گفت و گو کرده است، طرفین بیهودگی نشست های بین المللی درباره ای این موضوع را تایید کردند، که منافع مسکو را در نظر نمی گیرند، بلکه "ساختار صلح" ولادیمیر زلنسکی را ترویج می کند.
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: "ما و دوستان چینی‌ نیاز به در نظر گرفتن نگرانی‌های مشروع همه طرف‌های درگیر، به‌ویژه در حوزه امنیتی را به وضوح بیان می‌کنیم. در این زمینه، ما به همراه همکاران چینی خود تأیید کردیم که هر گونه همایش بین المللی که نه تنها موضع روسیه را در نظر نگیرد، بلکه کاملاً آن را نادیده بگیرد، بیهوده خواهد بود، به خصوص به اصطلاح ترویج "ساختار صلح" زلنسکی که اولتیماتوم وار و کاملاً از هر واقعیتی دور است".
مسکو در پیوند با موضع عینی و متوازن و آمادگی این کشور برای ایفای نقش مثبت در حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک آشفتگی اوکراین از چین سپاسگزار است.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: "12 نکته معروفی که چین در سال گذشته مطرح کرد، به وضوح این نکات را ساختاربندی کرده است که یکم دلیل های اصلی این درگیری در نظر گرفته شود و ثانیاً برای حل آنها، برای از بین بردن این علل، در درجه دوم در زمینه تضمین امنیت یکسان و برابر، هم در اروپا و هم در کل جهان تلاش شود".
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین پس از مذاکرات با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: "چین امیدوار است که درگیری در اوکراین هر چه زودتر متوقف شود. در مورد مسئله اوکراین، چهار اصل پیشنهادی رئیس جمهور شی جین پینگ برای چین اساسی است. ما امیدواریم که این درگیری در اسرع وقت به پایان برسد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала