طرح جدید رئیس سیا برای پایان دادن به درگیری فلسطین و اسرائیل

© MAHMUD HAMSИзраильские военнослужащие проходят мимо разрушенных зданий по дороге Салахеддин, которая соединяет север сектора Газа с югом, в районе Зейтун на окраине города Газа
Израильские военнослужащие проходят мимо разрушенных зданий по дороге Салахеддин, которая соединяет север сектора Газа с югом, в районе Зейтун на окраине города Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2024
عضو شوید
رئیس سیا طرح جدیدی را برای پایان دادن به درگیری فلسطین و اسرائیل پیشنهاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد: ویلیام برنز رئیس سیا در طرح آشتی اش خواستار آزادی گروگانان و بازگشت غیرنظامیان به شمال نوار غزه است.
روزنامه وال استریت ژورنال (WSJ) با اشاره به میانجی های عرب در مذاکرات قاهره گزارش داد، که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) طرح جدیدی را برای پایان دادن به درگیری فلسطین و اسرائیل، از جمله آزادی گروگانان و بازگشت غیرنظامیان به شمال نوار غزه، پیشنهاد کرده است.
Территории вокруг больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс, Палестина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2024
یورش ارتش اسرائیل به یک اردوگاه در مرکز غزه
برپایه طرحی که یکشنبه شب رونمایی شد، جنبش رادیکال حماس 40 نفر از بیش از 100 گروگانی را که هنوز در نوار غزه نگهداری می‌شوند در ازای آزادی 900 اسیر فلسطینی از زندان‌های اسرائیل، از جمله 100 زندانی به اتهام تروریسم، ظرف شش هفته آتش بس آزاد می‌کند.
برنز همچنین از حماس خواست تا لیستی از 40 گروگانی را که جنبش آزاد می کند، از جمله پنج سرباز زن، ارائه کند و مصالحه ای بیابد که بر اساس آن اسیران فلسطینی بتوانند از زندان های اسرائیل آزاد شوند. این سازمان هنوز به این پیشنهادات پاسخ نداده است.
همانطور که پیش از این گزارش شده بود، برنز در آخر هفته از قاهره بازدید کرد، جایی که در مذاکرات بر سر توافقی برای آزادی گروگانان غزه شرکت کرد. به گفته جان کربی، هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، پیشنهاد توافق کنونی برای بررسی به حماس ارائه شده است و در حال حاضر در انتظار پاسخ است. همانطور که وال استریت ژورنال گواهی می‌دهد، بازدارنده در مذاکرات آتش‌بس و تبادل گروگان بین اسرائیل و نمایندگان حماس، عدم توافق بر سر بازگشت بخشی از غیرنظامیان غزه بود که در جریان عملیات اسرائیل در فلسطین آواره به بخش شمالی آن به جنوب شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала