- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

درخواست غرب از اوکراین برای آمادگی در برابر یورش بزرگ نیروهای روسیه

© AP Photo / Mindaugas KulbisПрезидент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عضو شوید
یک رسانه ای غربی نوشت: روسیه ممکن است به زودی یک یورش گسترده را در منطقه عملیات نظامی ویژه آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، اکونومیست نوشت: اوکراین باید برای یک یورش بزرگ از سوی نیروهای روسیه آماده شود که نتایج آن می تواند برای کیف فاجعه بار باشد.
این نشریه می نویسد: "او با تاخیر شروع به تقویت خطوط دفاعی کرد. دولت همچنان رویای یک ضد یورش جدید را در سر می پروراند و حتی از این فکر می ترسد که خط مقدم کنونی به چیزی شبیه به مرز جدیدی تبدیل شود که یک پنجم کشور را قطع می کند و اکثر دسترسی هایش را از دریا سلب می کند".
Abrams MBT knocked out near the Donetsk suburb of Avdeyevka. Screenshot of Russian Defense Ministry video. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نابود شدن پنجمین تانک آبرامز امریکایی در منطقه عملیات ویژه ای نظامی
در این مقاله آمده است، که زلنسکی همچنین می ترسد که این خط خاص اساس مذاکرات صلح آینده را تشکیل دهد.
اکونومیست چنین نتیجه گیری می کند: "در واقع، در صورت حمله جدید توسط ارتش روسیه، نیروهای مسلح اوکراین بعید است که بتوانند سنگرهای خود را حفظ کنند: ارتش اوکراین ضعیف شده است، و افزون بر همه چیز، کمبود شدیدی جنگ افزاری را تجربه می کند. در حالی که ارتش روسیه آنها را در مقادیر زیادی دارد، مواد نشان می دهد. "تنها چیزی که باقی می ماند دعا است".
یادآوری می کنیم، که در پاییز سال 2022، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن کشورش تا زمانی که روسیه از سوی ولادیمیر پوتین رهبری شود، با روسیه مذاکره نخواهد کرد. مسکو به نوبه خود بارها آمادگی خود را برای گفتگو درباره حل مناقشه از طریق دیپلماتیک اعلام کرده است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه تاکید کرد، کرملین پیش نیازی برای انتقال وضعیت به یک جهت صلح آمیز نمی بیند. به گفته وی، اولویت مطلق دستیابی به اهداف عملیات ویژه است، اما اکنون این امر تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. این مقام همچنین اشاره کرد که حاکمیت بر مناطق جدید روسیه و کریمه موضوع بحث نیست. پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که اگر کشورها بخواهند به طور جدی روابط بین دولت‌ها را در درازمدت ایجاد کنند، مسکو طرفدار مذاکرات صلح‌آمیز درباره اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала