گزارش سالانه جبهه مقاومت ملی: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ طالب را کشته و زخمی کردیم

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان با پایان سال ۱۴۰۲ گزارشی را از عملیات های نظامی اش به نشر رسانده و از کشته و زخمی کرده بیش از چهار صد جنگجوی گروه طالبان در این سال خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی با نشر گزارش سالانه نوشته است: جبهه مقاومت ملی افغانستان با فروافتادن دولت به‌دست گروه تروریستی طالبان، پرچم مقاومت در مقابل اشغال و تروریزم را برافراشت و برای آزادی کشور و احیای حاکمیت ملی مبارزات خویش را آغاز کرد. اکنون باگذشت دو سال‌و‌هشت ماه مقاومت جانبازانه و تحمل قربانی‌های زیاد، جبهه مقاومت ملی در خط مبارزاتی قهرمان ملی کشور و سایر بزرگان و سنگرداران مقاومت اول و دوم، همچنان به پیکار آزادیخواهانه خویش در جبهات مختلف ادامه می‌دهد.
این جبهه در ادامه درباره ای مبارزه ای بیش از دو ساله اش در برابر گروه طالبان نوشته است: "جبهه مقاومت ملی به تاسی از خطوط اساسی خویش به دفاع مشروع از جان، مال، فرهنگ و حقوق انسانی مردمان با شهامت کشور و با رعایت دساتیر اسلامی، قوانین جنگی و قواعد بشردوستانه بین‌المللی به مبارزات خویش ادامه داده و مختصر فعالیت‌های نظامی خود را طی یکسال گذشته، ذیلاً بیان می‌دارد:
وقوع انفجار در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2024
انفجار در کابل/ جبهه مقاومت از کشتن دو کارمند استخبارات طالبان خبر داد
شمار مجموعی عملیات‌ها و تلفات دشمن:
در جریان سال روان (از ۱۲ حمل تا ۲۸ حوت ۱۴۰۲) تمرکز بیشتر بر اجرای عملیات‌های چریکی بود و در مجموع نیروهای جبهه مقاومت ملی، ۱۵۰ عملیات را علیه گروه تروریستی طالبان در ۱۷ ولایت کشور سازماندهی و انجام دادند که در نتیجه آن به ۴۰۴ تن از تروریستان طالب تلفات وارد شده است. از این میان، ۱۹۴ طالب تروریست هلاک و ۲۱۰ طالب تروریست دیگر زخمی شدند.
از نظر تعداد عملیات‌هایی که نیروهای جبهه مقاومت ملی علیه طالبان تروریست در سال جاری راه اندازی کردند، بیشتر عملیات‌ها در ولایات تخار، کابل، بغلان، پروان و بدخشان صورت گرفته است. باقی عملیات‌ها در ولایات کاپیسا، نورستان، کندز، غور، هرات، میدان وردک، ننگرهار، لغمان، سمنگان، بادغیس، بلخ و کنر انجام یافته است".
این جبهه در ادامه نوشته است: "پسین ها شماری از این عملیات‌ها در نقاط مهم و راهبردی از آن میان بخش نیروی هوایی میدان هوایی کابل و اطراف و نواحی ارگ صورت گرفته و شماری هم سردسته‌های امنیتی و نظامی طالبان را هدف قرار داده اند.
خسارات وارد شده بر دشمن شامل نابودی و ویرانی شمارى از وسايط نظامی می‌گردد. همچنان ده‌‌ها میل اسلحه و مقداری مهمات دشمن به دست نیروهای مقاومت ملی افتاده است".
این جبهه همچنین یادآوری کرده است، که در جریان سال ١٤٠٢ نیروهای جبهه مقاومت ملی، علاوه بر طرح و اجرای عملیات‌های نظامی به ظرفیت سازی و توسعه تشکیلاتی و اتخاذ آمادگی‌‌های بیشتر نیز اهتمام ورزیده و قابلیت‌های جنگی خود را برای مقابله موثرتر با دشمن افزایش داده‌اند.
این جبهه درباره ای تلفات نیروهای خود نوشته است: "متاسفانه طی سال روان به شمار ۱۷ تن از رزمندگان مقاومت ملی به شمول فرمانده طاهر و فرمانده قمرالدین اندرابی، از فرماندهان جسور و فداکار جبهه مقاومت ملی، به کاروان شهدا پیوستند. همچنان ۵ تن از نیروهای مقاومت ملی در جریان عملیات‌های آزادی‌بخش زخم برداشتند".
در پایان گزارش این جبهه آمده است:
توجه به جلوگیری از تلفات ملکی:
نیروهای جبهه مقاومت ملی، بنا به احترام و تعهدی که به اصول اسلامی و موازین حقوق‌بشری دارند، به‌منظور جلوگیری از تلفات ملکی و آسیب نرسیدن به افراد بی‌گناه در جریان عملیات‌ها نهایت دقت را به خرچ دادند تا از وارد شدن تلفات ملکی به مردم عزیز ما جلوگیری به عمل آید.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала