کابلوف: سخنان مقام های امریکا درباره ای ضعیف شدن جمهوریت پس از توافقنامه دوحه با طالبان عجیب است

© © Sputnikکابلوف: سخنان مقام های امریکا درباره ای ضعیف شدن جمهوریت پس از توافقنامه دوحه با طالبان عجیب است
کابلوف: سخنان مقام های امریکا درباره ای ضعیف شدن جمهوریت پس از توافقنامه دوحه با طالبان عجیب است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
اختصاصی
فرستاده ای ویژه رئیس جمهور روسیه درباره سخنان مقام های امریکایی درباره ای ضعیف شدن جمهوریت پس از امضای توافق نامه دوحه با گروه طالبان در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار اسپوتنیک گفت: این سخنان مقام های امریکایی عجیب است، چون خودشان این توافقنامه را با گروه طالبان امضا کردند تا دست نشانده ای شان ضعیف شود.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه ای رئیس جمهور روسیه در مصاحبه اختصاصی در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان امریکا، مدت هاست که از آنتونی بلینکن می‌خواهد مدرک های بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان را ارائه دهد. آنها به نحوی میان خود دعوا دارند که فکر می‌کنم شما هم البته درباره اش اطالاعات دارید. قول داده‌اند که آنتونی بلینکن را فرا بخوانند. وزارت خارجه امریکا می‌گوید که اطلاعات کامل را به آنهت داده‌اند. فکر می کنید در وزارت خارجه چه چیزی را پنهان می کنند؟ گفت:
"شما دیدید که بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان چگونه رویداد، به کدام روش سازماندهی شده بود، که چه نوع آمادگی ای از پیش وجود داشت، خودش حرف می زند، اشتباهات زیادی وجود داشت و این نشان می دهد که آنان از نظر من حداقل چیزهای که را ممکن اتفاق بیفتد و بسیاری از اشتباهات دیگر را پیش بینی نکرده بود. من کاملا غیر‌حرفه‌ای بودن را میبینم که این نه تنها به وزارت خارجه مربوط می‌شود، بلکه به پنتاگون که در ابتدا باید این تخلیه را انجام می‌دادند. در عین حال من خیلی از اتهامات را می‌خوانم، از جمله اتهامات از ایالات متحده، که می‌گویند توافق دوحه، متحدان ایالات متحده را ضعیف کرده و راه را برای طالبان باز کرده است. خوب، این عجیب است. شما آن توافقنامه را منعقد کردید. اما اگر اينطوری بود که شما تصميم گرفتيد، با هم موافقت کرديد و امضا کرديد، پس حالا در مورد چه چیز حرف ميزنيد؟".
او در ادامه افزود: "بزرگترین اشتباه ایالات متحده در این قضیه این بود که امریکا نتوانست دستنشانده خود را اشرف غنی در حالی که او هنوز در قدرت بود، وادار کند تا این توافق را بپذیرد و دولت ائتلافی را تشکیل دهد. فقط با توجه به این، فدراسیون روسیه از توافق دوحه در قطعنامه شورای امنیت پشتیبانی کرد. ما بر این باور بودیم که ایالات متحده باید این مسئله را با دست نشانده خود حل می کرد. شاید در آن صورت، اوضاع کمی متفاوت‌تر پیش می‌رفت، نه این که به سرعت می گریخت. بنابراین پرسش های زیادی برای کسانی که این نتیجه را طراحی کرده‌اند وجود دارد. بگذارید به اشتباهات‌شان فکر کنند".
به زودی مصاحبه کامل ضمیر کابلوف فرستاده ای ویژه ای رئیس جمهور روسیه برای افغانستان به نشر می رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала