رسانه: سیا در سال های اخیر نسل جدیدی از جاسوسان اوکراینی را تربیت کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Парад в честь Дня независимости в Киеве
Парад в честь Дня независимости в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
عضو شوید
آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به کی‌یف کمک کرد تا نسل جدیدی از جاسوسان اوکراینی را برای فعالیت در روسیه و سراسر روپا تربیت کند .
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز درگزارشی فاش کرد که در طول هشت سال گذشته، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" شبکه ای از پایگاه های مخفی را در اوکراین در امتداد مرز با روسیه ایجاد کرده است.
بر اساس این گزارش،سیا به کی‌یف کمک کرد تا نسل جدیدی از جاسوسان اوکراینی را برای فعالیت در روسیه و سراسر روپا تربیت کند .
بر اساس گزارشاین نشریه، سیا و سایر آژانس های اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی را برای حملات موشکی هدفمند ، ردیابی تحرکات نیروهای روسیه و کمک به حفظ شبکه های جاسوسی در اختیار کی‌یف قرار می دهند.
در عین حال، این روزنامه خاطرنشان می کند، این مشارکت یک "آفرینش زمان جنگ" نیست، بلکه ده سال پیش آغاز شد. و ایالات متحده و اوکراین ظاهراً در سال 2016 شروع به ساخت شبکه ای از پایگاه های جاسوسی کردند - در این مدت با حمایت سیا، 12 مرکز مخفی در امتداد مرز روسیه ایجاد شد.
این روزنامه می نویسد: "سیا همچنین به آموزش نسل جدیدی از جاسوسان اوکراینی کمک کرد که در داخل روسیه، سراسر اروپا، کوبا و سایر مکان هایی که روس ها در آن حضور گسترده دارند، فعالیت می کردند.
این نشریه خاطرنشان می کند که وجود این شبکه اطلاعاتی به دلیل خطر قطع بودجه توسط جمهوری خواهان برای ک‌ییف، اکنون در معرض تهدید بزرگی قرار دارد.
پیش از این، جفری ساکس، استاد دانشگاه کلمبیا گفته بود که این سازمان سیا بود که کودتای خشونت آمیز در اوکراین در سال 2014 را تحریک کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала