صد بهشتی: افسانه ای برای مشروعیت بخشیدن به کودتای نئونازی رژیم کیف در 20 فیبروری

© AP Photo / Sergei ChuzavkovUkrainian nationalists attempt to march to Kiev's Independence Square
Ukrainian nationalists attempt to march to Kiev's Independence Square - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
عضو شوید
یاد "صد بهشتی" - شرکت کنندگان کودتای یورومیدان 2014 را که گفته می شود از سوی نیروهای پولیس دولت رئیس جمهور پیشین اوکراین کشته شدند، گرامی می دارد.
به گزارش اسپوتنیک، یاد "صد بهشتی" - شرکت کنندگان کودتای یورومیدان 2014 را که گفته می شود از سوی نیروهای پولیس دولت یانوکوویچ رئیس جمهور پیشین اوکراین کشته شدند، گرامی می دارد.
با این حال، داده‌های مدرن نشان می‌دهد که در میان آن صدها بهشتی ده‌ها نفر بودند که هیچ ارتباطی با تک تیراندازها یا اعتراضات نداشتند و مثلاً بر اثر سینه بغل، حملات قلبی یا حتی عوارض مرتبط با آلرژی جان خود را از دست دادند.
ویکتر یانوکویچ رئیس جمهور قبلی اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2019
یانوکوویچ به 13 سال حبس محکوم شد
دکتر مارکو مارسیلی، محقق در دانشگاه فوسکاری ونیز گفت: "این ارقام را می‌توان با ارقامی که دولت‌های غربی در طول همه‌گیری برای توجیه اقدامات اضطراری ارائه کرده‌اند مقایسه کرد؛ آنها به سادگی افرادی را که "با کووید" جان خود را از دست داده‌اند به افرادی که "بر اثر کووید" جان باخته‌اند اضافه کردند".
او گفت، که ایده پشت کودتای میدان مورد حمایت امریکا ایجاد یک دولت دست نشانده در اوکراین بود. او افزود، که عناصر افراطی به سرعت تظاهرات را ربودند و سپس لیست "جان باختگان" را برای توجیه جنایات خود تهیه کردند. هنوز مشخص نیست که کشته شدگان در میدان توسط نیروهای ویژه پولیس برکوت کشته شده اند یا اوباش و تک تیراندازان ملی گرا.
این کارشناس خاطرنشان کرد، افزون بر این، ناسیونالیست های اوکراینی وارثان ایدئولوژیک همکاران نازی دوران جنگ جهانی دوم، استپان باندرا و رومن شوخویچ هستند که در حال حاضر به عنوان قهرمانان جنگ در اوکراین تجلیل می شوند. بنابراین، "صد بهشتی" عملاً تغییر رژیم گستاخانه را در نظر عموم غربی مشروعیت بخشید: در نتیجه "همه ما می توانیم به راحتی مشاهده کنیم، "انقلاب دوشیزه" (...) توسط اکثر مخاطبان [غربی] درک می شود.
مارسیلی تاکید کرد: به عنوان یک انقلاب "اصیل" که یک حکومت استبدادی و فاسد را سرنگون کرد. صد بهشتی: اوکراینی ها برای ایجاد توهم مقاومت عادلانه مورد سوء استفاده قرار گرفتند "صد بهشتی" اصطلاحی است که اوکراینی‌ها برای کسانی که طی ماه‌ها اعتراضات ضد دولتی در سال‌های 2013-2014 جان خود را از دست داده‌اند، اتخاذ کرده‌اند.
به گفته یانوس پوتکونن، تحلیلگر ژئوپلیتیک فنلندی و روزنامه نگار تحقیقی شبکه میهنی، که در اپریل 2014 در کیف کار می کرد، بسیاری از آنها قربانیان رهبران میدان بودند که خون خود را ریختند تا عملیات تغییر رژیم را برگشت ناپذیر کنند. "جنبش بخش راست* و ناسیونالیست ها و حکومت نظامی شروع به تمجید از آنها به عنوان شهید کردند. این بچه هایی که من ملاقات کردم حقیقت را در مورد آن می دانستند. و حقیقت این بود که از پشت تیر خوردند. آنها توسط رهبری خودشان سلاخی شدند.
پوتکونن به اسپوتنیک گفت: "من هرگز باور نمی کردم که این قتل عام توسط پولیس انجام شده باشد، زیرا هیچ مدرکی وجود نداشت. تمام شواهدی که ما داشتیم تقریباً بلافاصله پس از وقوع مورد بازجویی قرار گرفت. و این قتل عام فقط برای توجیه کودتای مسلحانه انجام شد که در آن زمان انجام شد".
پوتکونن گفت، که بسیاری از حقایق در غرب کمتر گزارش نشده است، از جمله نقش باندهای هولیگان و مزدوران خارجی در جریان اعتراضات، شواهد بالستیک و ویدئویی تیراندازی، و همچنین مصرف مواد مخدر سنگین در میان معترضان.
او گفت، که اوکراینی ها برای ایجاد توهم مقاومت درست مورد آزار قرار گرفتند.
این تحلیلگر نتیجه گرفت که پس از اینکه مشخص شد که لیست صد بهشتی همچنین شامل ده ها فرد تصادفی غیر مرتبط با درگیری با پولیس است، بیشتر به یک بار تبدیل شده است تا یک افسانه مفید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала